LUPUS Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Internet hjälp ! Hej , har kommit fram till att denna aero screen är det som borde passa som en fläsk läpp på min bil. MEN efter mycket letande på nätet hittar jag bara orginal i kolfiber för 6' . Inte nog med att de är dyra de lär inte passa utan modifierning ändå. Så hur är detta forums samlade internet länk sammlings resurs , har du ramlat på någon länk i troligtvis UK där caterham kopior säljs helst i glasfiber ? http://www.zcars.com...t-interior1.jpg Denna finns som jag hitta med den verkar lite liten... http://www.aerodynam...aeroscreen.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Också sugen på en sån där Caterhamvindavvisare, men gärna i rökfärgad plast.. Antar att den behöver breddas på nåt snyggt sätt i mitten dock.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 26, 2010 Author Share Posted March 26, 2010 Också sugen på en sån där Caterhamvindavvisare, men gärna i rökfärgad plast.. Antar att den behöver breddas på nåt snyggt sätt i mitten dock.. du kan ju knacka en i plåt till mig och sedan gjuta av till dig själv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Låter ju som en toppendeal! :doh: haha.. Tanken att göra en i aluminium har ju passerat några gånger.. får se hur det blir när allt det viktigaste är klart! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Har dessvärre inget tips! Även om jag inte befinner mig i situationen där jag behöver sådan så vill jag inledningsvis ha en aeroscreen istället för en "fet" vindruta så är intresserad om något dyker upp eller skall beställas (speciellt om det passar bolt-on på Westfield :) ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted March 26, 2010 Share Posted March 26, 2010 Finns en Caterham aero screen i glasfiber inklusive speglar hos Demon Tweeks hemsida för €381,50(inc VAT). Inte heller kanske direkt billigt, vet att jag har sett en "kopia" av denna på en annan hemsida men kommer inte ihåg var dock :mad: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrik__82 Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 www.carbonmods.co.uk har en till westfield för 155 pund i kolfiber, den skall enligt deras uppgift även passa andra tillverkare, dock med modifikation i så fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted April 2, 2010 Author Share Posted April 2, 2010 priset är nog rätt men bubble modellen kommer nog som prio 2 Serju helt klar ganska universal ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts