DIRAVI Posted May 6, 2004 Share Posted May 6, 2004 Jag håller på att leta bil, som är reggad redan, alternativt påbörjat bygge, eller i sista hand en svetsad ram. Jag funderar lite över skilnadem mellan olika Chassin. Vad skiljer ett bok-cassie från ett Esther, eller Dala7 (visst är dala7 ett breddat och förlängt Esther, i princip) Eller Sylva Striker, eller ESTfield, eller, ja ni vet, det finns en uppsjö, men vad är för och nackdelarna med olika chassien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggen Posted May 6, 2004 Share Posted May 6, 2004 smaken är som baken ! vill du veta skilnaden mellan ester och dala 7 står det mycke om de i andra trådar här på forumet. valet av chassie beror nog mest på vad du ska använda bilen till. och om du är lång eller lite för rund om baken kanske man inte får plats i vissa chassien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIRAVI Posted May 12, 2004 Author Share Posted May 12, 2004 jag undrade kanske mer om de är likvärdiga i hållfasthet, vridstyvhet, och upphängningar av hjul, vägegenskaper. (vägegenskaper självklart förutsatt samma komponeneter i övrigt) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 jag undrade kanske mer om de är likvärdiga i hållfasthet, vridstyvhet, och upphängningar av hjul, vägegenskaper.(vägegenskaper självklart förutsatt samma komponeneter i övrigt) Vad jag vet så skiljer det på bärarmarnas upphängning med Uni-balls. Annars är det väl inte stor skilnad.. ? Tror att Dala7:an är lite längre och bredare... (dala7 skall vara ett breddat och förlängt Esther, i princip) Bör vara likvärdiga i hållfasthet, vridstyvhet.. Men som sagt... allt detta kan du säkert hitta i tidigare diskussioner! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liftarn Posted May 13, 2004 Share Posted May 13, 2004 ESTfield är iaf ett bokchassi anpassat för Lada-delar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts