Marcus a Posted April 29, 2004 Share Posted April 29, 2004 Hej hej.. Är det någonhär som har erfarenhet av att bygga en trik typ med vw motor. Finns det någta ritningar att tillgå på internet som ni känner till? Marcus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 29, 2004 Share Posted April 29, 2004 ska kolla om jag hittar hos en nära vän (www.paintit.g.se). Jag håller just på att bygga en ny halv-vild motor till hans trike. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted April 29, 2004 Share Posted April 29, 2004 På en fest hos den lokala MC-föreningen för något år sedan såg jag en trike med V8. Killen som hade byggt den var mycket förtegen om detaljer, och då jänkemotorer egentligen aldrig intresserat mig så kände jag inte igen grejerna han byggt av heller. Det var dock en amerikansk V8, förmodligen någon av de mindre. Vad han hade för låda är jag inte helt säker på, men jag har för mig att den var manuell i alla fall. Det borde ha varit någon typ av transaxel, kanske porche. Enligt honom själv hade han enda triken med V8 i sverige just då, och den var helt klart brutalare än alla trikar med folkvagnsmotor som man ser :twisted: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 30, 2004 Author Share Posted April 30, 2004 :) Hur är väghålningen i en trike. Kan ju inte vara så värst bra tycker jag. gasar man i en kurva så borde det bara gå rakt fram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts