Drake Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Tycker det är bökigt att få till en bra tändkurva med vikter och vaccumklocka så jag funderar på att styra enbart tändningen på min V8:a Vad jag inte riktigt förstår är hur det ska kopplas om man vill ha en givare på veven. Vad ska man ha för tändmodul? 4 eller 7-pinnars eller ingen alls? Blir inte klok på alla varianter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted October 11, 2009 Author Share Posted October 11, 2009 Glöm frågan, kom på det själv. MS2 V.3 Ingen modul, direct coil control, plättlätt alltså! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Du kan även använda 25-30% av det gammla MS I v2,2 kortet och köra med megaspark om du har något gammalt skrot liggande.... En vanlig bosch tändmodul från SAAB/VOLVO ska räcka till det om jag minns rätt... Har inte pysslat med det sedan 2003 eller något så minnet sviker lite... Enkelt och billigt iallafall, men inte med en massa extra funktioner som iofs. är bra ibland.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts