Zyxx Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 Måste bara visa denna... : ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zyxx Posted July 26, 2009 Author Share Posted July 26, 2009 Mer info : ) http://blog.hemmings.com/index.php/2006/12...-saabo-caravan/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 Vill ha!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 har tänkt sedan jag första gången läste om dessa bilar(finns 2) en sådan vill jag bygga.. någon lämplig drivlina från en framhjulsdriven bil.. ett enkelt schassie med en lämplig kaross på.. hellst i utseendet som en airstreem trailer.. typ droppformad.. hellst skulle jag vilja ta ett komplett husbils schassie och "bara" bygga karossen på.. fortsätter drömmer och planerar..och renoverar mitt badrum istället.. :banghead: min fru säger..med rätta kanske .. jag har för mycket ideer men vad vet hon.. drömma e billigt .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 Man ska nog inte bygga en sådan med Saab 93 drivlina som en av dessa 2 existerande har om jag minns rätt.... pytteliten 2-takt i ett sådant skjul och inget vrid alls i princip oj,oj,oj..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 Inget för Trollstigen i Norge då :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 :lol: det har jag svårt att tänka mej..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 i nya Klassiker nr 7 finns båda husbilarna med. en av redaktörerna i klassiker äger den gröna husbilen som nu är omlackerad röd/renoverad och är en följetong.. den andra husbilen som är nr 1 har renoverats sen den varit koja i sko´gen i ett antal år bla med nu kaross... i nästa nr skall det beskriva hela renoveringen av 1 an.. undrar hur Sfro ställer sig till ett husbilsbygge.. blir ju ett ganska så stort schassie.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts