Jump to content

Stötdämpare - Val Samt Leverantör


Jocke4U

Recommended Posts

Hej,

Kollar marknaden för stötdämpare och (tror :) ) jag söker följande för kommande Westfield bygge:

- Coil-Over

- 14" (öppen) fram och bak

- 1,9" / 9" fjädrar

* Skall sitta en SAAB 2.0 LTT med R28 Omegalåda i den och då undrar jag vilken hårdhet som kan vara lämplig? 350 lb fram och 250 lb bak ??

* Vilket märke ger bäst pris/prestanda?

* Var köper man billigast? UK?

Link to comment
Share on other sites

Roadster som säljer Westfield borde väl veta vad du ska ha för längder osv. Hur mycket mer väger din drivlina jämfört med Zetech/Typ9? Kanske du ska snegla på vad man använder på SEight, den med V8 för fjäderkonstanterna?

Finns många tillverkare som kan vara aktuella. Gaz, Protech, Avon, Spax, Nitron... ingen aning om vad som är bäst tyvärr. Det är lite dåligt med objektiva tester på sånt där ute... :)

Link to comment
Share on other sites

Jodå, Roadster har rekommenderat 14" GAZ med 350 resp 250 lb men ser ju t.ex. att Rikard använder 325 resp 180 lb och vill gärna samla andras erfarenheter/kunskap i området.....eller så kör jag på Roadster's rekommendationer.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med vad du skall ha för fjädrar. Men det kan inte Roadster heller göra.

Att fråga dom om nåt som har med seven att göra är som att fråga min morsa. Om dom nån gång prickar rätt på en fråga så är det bara ren slump.

Kolla med Libell eller direkt med nån av leverantörerna.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med vad du skall ha för fjädrar. Men det kan inte Roadster heller göra.

Att fråga dom om nåt som har med seven att göra är som att fråga min morsa. Om dom nån gång prickar rätt på en fråga så är det bara ren slump.

Kolla med Libell eller direkt med nån av leverantörerna.

Touché :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Kanske ska vänta med att handla tills du har bilen med drivlina på hjul och kan väga fram/bak? Sätt dit några rör så länge bara.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...