Borken Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 Jag skulle köra m10 motorn lite för att se att allt var i ordning. Efter diverse bensinslangs strul (nån vävbelagd biltemavariant som läckte överallt) så hoppade motorn igång, men det läckte lite soppa från spridarna och från bränslepumpen? Spridarna tätade efter några minuter men det fortsatte å droppa bensin från bränslepumpen. Det rör sig om en extern Boschpump till nån volvo, frågan är finns det nån o-ring innanför locket som torkat ihop eller är det mer avancerat än så? Vad har man för nipplar till sån hård plastbensinslang, känns lite tattigt att bara fösa över bensinslang och slangklämmor? /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 Hur ser pumpen ut? Går den att komma in i öht? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted July 26, 2009 Author Share Posted July 26, 2009 Det är ett plastlock i ena änden med inloppet, metallkropp med utlopp radialt i andra änden samt en rund dysa med två flatstiftskontakter. Det verkar som nån packning i den har svällt lite för nu läcker den inte ens hälften så mycket. /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.