Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skall börja borra i bakdelen men skulle helst bara vilja sätta dit en numerskylts belysning. räcker det ?

Jag hoppas på liten skylt

Posted (edited)

Valfritt. Skall bara vara tydligt belyst. Det finns beskrivet i förordningen i vilka vinklar och hur längt ifrån skylten skall kunna läsas. Men tydligt belyst gå på det. Jag har en lampa, mitt på ovanför lilla skylten.

Edited by cealm
Posted

Då blir det en och så hänvisar jag till Cealm.

Bäva må parragraf ryttarna på SBP :racesmile:

Posted

Hej

Har du 2 stående med "rätt" mellanrum får man absolut inte plats med en stor skylt!

Bara ett tips.

/Fredrik

Posted

LUPUS: Upptäckte en sak ---Jag hoppas på liten skylt --- Du behöver inte ens hoppas, det är du som är fabrikören dvs det är du som specificerar bilen och OM du specificerat bilen med liten skylt så blir det liten skylt. Nu är det ingen "kryssruta" att fylla i utan besiktaren från SBP skriver det i regbespappren där data till fordonsdatabasen noteras.

Som alltid mellan personer, kom överens och nuförtiden skall det inte vara ett problem. Tidigare med lite mer "stelbenta inställningar" från SBP som nog är borta nu men men man vet aldrig var detta ett problem. I någon tråd någonstans på forumet har jag skrivit ett recept på hur man gör då. Men nu kommer jag inte på när det var 2008 och i vilken tråd.

Som sagt en bra relation vid regbes mellan SBP och bilfabrikören brukar göra att "brösttoner" inte behövs utan man får sin lilla skylt som är så önskad.

Posted

Samt om man har utrummet definierat med lampor eller en Hållare för USA skylt från Mekonomen för 69:-, så är steget ännu kortare då du definierar som bilfabrikör, likt Saab(Köningsegg) och Volvo, vilka skyltar det skall vara på din bil.

Men inte med tvång, precis som Cealm säger med ödmjukhet och broderlig förkärlek till bilar.

/Fredrik