Jump to content

Oljeslang..stålomspunnen Eller Inte


auditsq

Recommended Posts

vad tycker ni.. rent funktionsmässigt alltså..om det är samma slangkvalitet.

vad är egentligen fördelen med stålomspunnet på slang till en oljeky, flexa lär det ju inte göra .

kollar hos KG trimning och det skiljer ju 200:- / 1.2m slang

jovisst ser stålomspunnet lite roligare ut men va f*n det e ju trackday bil :racesmile:

ingen glasskioskbil. :hypocrite:

Link to comment
Share on other sites

:icon_oops: snålvattnet rinner till .. tjena Robban..ser ut o bli blött på

Kinnekulle på Fredag :thumbsdown:

Jag kommer tyvärr inte på fredag, måste riva min bil, måste byta lådan, innan nästa tävling :banghead:

Link to comment
Share on other sites

Är det samma slang i grunden så gör det inte så mycket. Om den däremot är stålomspunnen så fungerar stålflätan som värmeskydd för slangen. Kan vara värt att tänka på ifall slangen sitter nära värmen från motorn.

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer tyvärr inte på fredag, måste riva min bil, måste byta lådan, innan nästa tävling :banghead:

tråkigt med lådan och synd att du inte kommer till Kullen... blir det rakskuret nu ?

Link to comment
Share on other sites

Är det samma slang i grunden så gör det inte så mycket. Om den däremot är stålomspunnen så fungerar stålflätan som värmeskydd för slangen. Kan vara värt att tänka på ifall slangen sitter nära värmen från motorn.

tack Jonte

jo den kommer ju att vistas ganska nära motorn..bäst att det blir stålomspunnet då :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...