Sonett7 Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Jag har varit hos lokala Biltema-affären ett antal gånger nu för att köpa en 350 mm elektrisk kylfläkt som de har i katalogen, men de har ingen hemma. Är det någon som har köpt en och som kan ta mått på hur tjock den är längst ut och även ca 5 cm in. Håller på att spika kylarplacering och behöver veta hur mycket plats jag behöver. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 jajamen, jag har köpt en som skall monteras på V8 kärran. Jag skall ut om ett tag och klappa om V8an då passar jag på och mäta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 (edited) Höjden ytterst är cirka 40 och höjden vid motorns ytterkant cirka 45. Den konar 5 mm på den sträckan. 5 cm in måttet blir då cirka 42mm. Observera att jag bara mätt på fläkten. Jag har inte monterat på medföljande fästen någon gång så jag vet inte om de bygger något. För tillfället har jag heller inte riktig koll på exakt var denna lilla plastpåse ligger annat än på ett säkert ställe i verkstaden. Skall strax lägga in några bilder i min V8-byggtråd och där syns Biltema fläkten på sin kommande plats utan fästöron på en Volvo 740 år 90 kylare. Edited April 5, 2009 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts