Sonett7 Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 :toot: Tankte bara paminna om Motorjournalen pa Kanal 5 ikvall kl 20:00 - reportaget dar jag och "Real7" ar med sands idag namligen... ;) Sjalv ar jag i England o jobbar sa jag har bestallt inspelning av programmet - hoppas att det inte blir for pinsamt att vara med i TV :ph34r: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Jepp.....kommer att kolla... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Vi kommer nog alla att kolla - och kommentera ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted April 19, 2004 Author Share Posted April 19, 2004 Vi kommer nog alla att kolla - och kommentera ;) ... det ar just det jag ar radd for! :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Vi kommer nog alla att kolla - och kommentera ;) ... det ar just det jag ar radd for! :icon_oops: Vi ska vara snälla :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Detta kommer att bli väldigt intressant! Videon är laddad! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamikaze Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Vi kommer nog alla att kolla - och kommentera ;) ... det ar just det jag ar radd for! :icon_oops: Vi ska vara snälla :whistling: Tala för dej själv :lol: :prop: :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanB Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Är det ingen som har möjligheter att spara avsnittet på datorn? Jag kommer titta ikväll men det är ju sånt man har datorn till, laddar hem bilfilm :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Är det ingen som har möjligheter att spara avsnittet på datorn?Jag kommer titta ikväll men det är ju sånt man har datorn till, laddar hem bilfilm :D bra förslag.... tyvärr har inte jag den möjligheten själv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Spännande :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Nä, nu får man snart lämna forumet och bänka sig i soffan istället... Ska bli intressant att se vem som får in första kommentaren efter inslaget på TV... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krister Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 :twisted: Vad sugen man blir på att bygga klart.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Alldeles för kort inslag.... men inget att skämmas för Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krister Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 :D Ffffååårrrr ssskkkrrriiivvvaaa lllääänngggrree nnnääässsttaaa gggååånnnggg !! :whistling: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 :D Ffffååårrrr ssskkkrrriiivvvaaa lllääänngggrree nnnääässsttaaa gggååånnnggg !! :whistling: *asg* Jag menade det som var i Motorjournalen.... :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Det var ju bra ändå! Fast jag väntade på att de skulle presentera den riktiga sjuan nån gång också, men det hade de tydligen inte tid till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krister Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 :icon_oops: Oppps !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Jag tycker inte riktigt att de kom fram till nåt. Varför ha med en äkta och en "förädlad" om man inte riktigt jämför? Utöver att visa Fribergs bygge, vilket var kul i sig, kunde ju ha bemödat sig om att dessutom tagit med någon färdigbyggd bil i Helsingsborgstrakten som jämförelse, samt en modern Caterham eller Westfield. Man hade gärna velat ha en slutkommentar typ: - Vill absolut ha en äkta Lotus finns inga genvägar, men runt om i stugorna byggs det minst lika snabba och bra bilar för en bråkdel av kostnaden... Eller liknande kommentar med annan innebörd - utan att starta en diskussion här om vilket som är bäst... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Kul repotage :) Synd att det var så kort bara! tyckte det vore bättre om hela programet handlade om sjuor:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Ja, det var ändlösa hopp med vattenskotern, lite av den tiden kunde de ju ha visat sjuor på. Å andra sidan såg även Real7 ut att syssla med vattensport... Trist att det regnade. :( (20 kilo färg på mercan i reportaget, tänk er för nu innan ni målar era bilar :D ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Kanske får ta tillbax det jag skrev förut om att färg inte väger något:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Nåja, ytorna är ju inte direkt stora på en Seven. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Mercan var inte så stor den heler:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Jag tycker att motorjournalen följer den gängse trenden inom motorprogram i sverige. 80% av tiden ägnas åt bilar som knappt ens 0.08% av befolkningen har råd att köpa Gärna inköpta programinslag från England. 10% av tiden ägnas åt biltest som 25% av befolkningen har råd att köpa 5% av tiden är kallprat 5% av tiden är entusiast fordon Det enda är att reportrarna (inte Peter Sundfeldt dock) är för jäkla löjliga. Joppe t.ex. passade bättre som dagisföreståndare enligt min åsikt. ;) desutom så är det 40% av programtiden som försvinner i reklam spottar på kanal 5 käns det som. :icon_angry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 20 kilo färg är ju bara en av de vanliga överdrifterna från Jeremy Clarkson. Jag tycker Joppe är rolig, alla är bra faktiskt. Synd bara att det är så mycket reklam... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Jag tycker också Joppe är ok, lite svårt att veta vilket öga man ska titta på bara. Men han testar alltid lite udda små bilar, vilket jag gillar bättre än att höra hur andra reportrar klaga på långsamma paddelväxlingar i bilar som kostar som en normalstor villa + lite till. Fast jag vill gärna se ett reportage om den Bentley Continental GT som låg bredvid mig hela vägen från Linköping till Stockholm i söndags. Vilken bil! :wohow: 552 hästar ur en 6 liter dubbelturbo V8, toppfart 318 km/h... Hade han bara gasat hade man väl trillat av vägen i sin Volvo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Har inte femman, men en kompis skulle spela in åt mig. Skall nog åka och plocka upp videokasetten i morgon. Men väger verkligen färgen 20kg efter att den har torkat och lösningsmedlet har dunstat? Jag såg ju inte programmet, så jag vet inte i vilket skede de vägde färgen... Men jag antar att det är lättare att väga den när den är i hinken ;) Någon nämnde att Joppe skulle passa bättre till att göra barnprogram, och det gör han ju också. Nästan i alla fall, han syns rätt ofta i UR:s program. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Färgvikten är nog en överdrift. Men färg väger trots allt mer än man kan tro, Givetvis beroende på hur många lager klarlack du lägger över din rainbowmirrade eller flakade lack a la Colorodstyle (för dem som minns tidningen). ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 missade givet halva inlägget... :( :icon_oops: så om någon har det på datorn vore det kanon... annars blir det att kolla på reprisen... ja hittar dock ingen info på sidan om repris.. har dom ingen ?? :icon_blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest real7 Posted April 20, 2004 Share Posted April 20, 2004 Repris pö lördag (om jag inte minns fel)! B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted April 20, 2004 Share Posted April 20, 2004 Jag tycker inte riktigt att de kom fram till nåt. Varför ha med en äkta och en "förädlad" om man inte riktigt jämför? De klargjorde ju inte ens om den de körde med var en äkta Seven eller en Locost tyckte jag? Inte mer än att de filmade Lotusemblemet iaf. Vi vet ju, men en kompis till mig som såg det undrade faktiskt vilket det var. Det var en miss av dem.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Docen Posted April 20, 2004 Share Posted April 20, 2004 missade givet halva inlägget... :( :icon_oops: så om någon har det på datorn vore det kanon... annars blir det att kolla på reprisen... ja hittar dock ingen info på sidan om repris.. har dom ingen ?? :icon_blink: Reprisen går på lördag kl 15:20. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
niklas Posted April 20, 2004 Share Posted April 20, 2004 Synd att jag missade inslaget. Jag har inte femman just nu. Förhoppningsvis kan jag se det på reprisen. Jag skrev ett mail till Peter Sundfelt efter det sista programmet i höstas och föreslog att de skulle göra ett reportage om Locostbyggen. Det kanske de redan hade tänkt göra med tanke på gårdagens program. Vänliga hälsningar Niklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted April 20, 2004 Share Posted April 20, 2004 Kommer det inte ett program om en Sjua på TV 4+ Tis 27/4 20.00 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted April 20, 2004 Share Posted April 20, 2004 Kommer det inte ett program om en Sjua på TV 4+ Tis 27/4 20.00 ? jupp.. ( står tillåme i "kalendern".. ;) ;D ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pidde Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Satt och tittade på gamla trådar när jag snubblade över denna. Var det någon som hade möjlighet att lägga ut avsnittet på webben? Sedan nämner Tommy bland de sista kommentarerna något om ett program på TV4+ som också skulle handla om sjuor. Såg någon det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
director Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 Kan nån lägga upp en snutt från programet? Vi har inte svensk tv5 här i Norge :( Plaese :wohow: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest real7 Posted October 8, 2004 Share Posted October 8, 2004 TV4as "Mera Motor" skulle köra en serie där man byggde en Esther. Vet inte om det kom av sig, bilen lär skall vara färdig efter vad jag hört... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts