saab Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 skall justera framvagnen, hur bör den ställas camber,caster teo-in, bilen är en estfield med saab turbo motor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted March 27, 2009 Share Posted March 27, 2009 (edited) Ska bilen optimeras för gata eller bana? Eftersom din bil är unik så tror jag man får prova sig fram lite grand. Men generellt brukar man ju vilja ha lite toe-in, kanske 0.5-1 grad och moderat negativ camber samt bara nog med caster för att styrningen ska gå tillbaks av sig själv när vi pratar gata. På bana vill man oftast ha lite toe-out eller helt neutralt beroende på om man får ökande toe-out vid instyrning, mer negativ camber och mer caster. För mycket caster ger en bil som är lite för orolig på vanlig väg, för mycket neg camber sliter däck ojämnt, likaså toe out så länge man inte kört hårt. Det finns lite olika åsikter om vad som funkar bäst men detta är vad jag själv gillar. :) Edited March 27, 2009 by ezroller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.