Stefan Berglund Posted February 14, 2009 Posted February 14, 2009 Hur stor skillnad gör det om man lutar övre bärarmen bakåt i framvagnen ? Behövs det eller spelar det ingen roll ? Hur mycket ska det lutas ? Hur mycket lutar det på Dala7 ? /Steffe Quote
blackbirdseven Posted February 15, 2009 Posted February 15, 2009 Om du vill ha en inbyggd antidivefunktion, d.v.s. att bilen inte niger lika mycket vid inbromsning så ska de främre bärarmarna lutas framåt!Om du lutar dem bakåt så förstärker du bara nigningen ännu mera. Vet inte riktigt hur man kommer fram till antal grader den skall luta, har en bok i ämnet, men den är utlånad för tillfället... finns nog en uppsjö på nätet hur det funkar antar jag... :) Quote
Stefan Berglund Posted February 15, 2009 Author Posted February 15, 2009 (edited) framåt/bakåt ?? Lyfter upp den främre leden och sänker den bakre menade jag ? Då menar jag såklart i bilens färdriktning. :D Tycker det ser ut så på de Dala7-bilder jag har ? Hur ser det ut på din bil ? Är bärarmen lutad ? /Steffe Edited February 15, 2009 by Stefan Berglund Quote
kimmen Posted February 15, 2009 Posted February 15, 2009 Bry er inte om det där, bilen är så lätt att ni knappt kommer att märka att den niger. Jag måste kolla på huv och framskärm för att ens se att dom rör sig i förhållande till varandra. Quote
blackbirdseven Posted February 15, 2009 Posted February 15, 2009 Jag menar att det ska vara tvärtom, alltså lyfta upp den bakre leden och sänka den främre...men jag tror också precis som Kimmen skriver att det har väldigt lite betydelse på våran typ av bil... Mina sitter helt parallellt med ramen. Quote
Stefan Berglund Posted February 15, 2009 Author Posted February 15, 2009 Tack! Då tänker jag inte oroa meg för det mer! :thumbsup: Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.