esa Posted January 30, 2009 Posted January 30, 2009 Min gamla dator trasslade och massor med byggbilder försvann. Man ska köra en backup lite oftare. Ska försöka sätta in nån bild Quote
cealm Posted January 30, 2009 Posted January 30, 2009 Snygg bil det kommer att bli. Vad har du för recept på dina bakljus? Quote
esa Posted January 30, 2009 Author Posted January 30, 2009 [Jag köpte lysena från Hella hos den lokala biltillbehörsfirman, men Roadster bil säljer dessa som kit nu. Sedan rullade jag plåt och svetsade i genomgående bultar. Quote
esa Posted January 30, 2009 Author Posted January 30, 2009 Har beställt ett pro aero scoop för att täcka filter och hei-fördelare. Hoppas det passar bra, har inte sett nån seven med detta. Quote
esa Posted January 30, 2009 Author Posted January 30, 2009 Skulle egentligen ha insprutning först och byggde mig ett megasquirt som ligger i skrivbordslådan. Men köpte förgasare, insug och fördelare när dollarn var under sex kronor. Quote
Acke Posted February 1, 2009 Posted February 1, 2009 Min gamla dator trasslade och massor med byggbilder försvann. Man ska köra en backup lite oftare. här är några som du postat innan.. :) ( å ja.. backup e bra att ha... :) ) Quote
esa Posted February 1, 2009 Author Posted February 1, 2009 Har kompisar som tagit bilder under byggets gång, ska försöka att samla ihop dessa. Man blir imponerad av fler på detta forum som jobbar intensivt (snabbt) på sina byggen. Mitt har dragit ut på tiden, nästan 5 år. Visserligen har jag haft andra projekt på gång när inspirationen har fattats. Det jag tror att jag gjort fel är att jag inte har hållt mig till ursprunglig byggplan utan ändrat (eventuellt förbättrat) under byggets gång. Quote
stigge Posted February 1, 2009 Posted February 1, 2009 Jag tror felet är att du bor i ett garage med fin kaffehörna och många surrhumlor som garagekompisar... :whistling: Men det ser ju ut att gå framåt jämfört med när jag tittade in. Blir en ball bil. V8 ska det vara. Quote
esa Posted February 2, 2009 Author Posted February 2, 2009 Ja , du har ju varit här så du vet. Men jag tycker det är trevligt med likasinnade runt en, men ibland blir det mer snack än meka. Men en del kollar på tv varje kväll edt gör inte vi. Just nu byggs en 32:a roadster i plåt på platsen bredvid min. Quote
Recommended Posts