SimonW Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Hej. Jag funderar på att starta ett bygge baserat på en BMW e30 med m20 motorn. Som jag har förstått det av att kolla runt på lite olika forum så utgår många från McSorley7+442 för att sexan ska få plats. Är det någon på detta forum som byggt med en m20? Kanske någon har mått, eller vet vart man kan hitta? /Simon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanE Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Inte byggt men väl iställd i ramen. Vill minnas att jag ställde den på sådan höjd att tråget var i jämnhöjd med bottenplattan. Sitter inget tråg på på bilderna men brädorna simulerar det. Inget vetenskapligt alls i detta utan det var mest bara för att kolla var delarna skulle hamna på ett ungefär. Fler bilder här: Locost med M20B20 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonW Posted January 21, 2009 Author Share Posted January 21, 2009 Kanonbra. :racesmile: Utgick du från någon ritning till ramen eller svängde du ihop den själv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanE Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Ramen är en numer modifierad Mcsorley 442. Jag har inte kommit just nåt längre än vad som syns på de där bilderna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts