Jump to content

Uprights Bak

mjobålsta

Recommended Posts

Kolla bilden, bakom fästet för drivaxeln i röret skall det sitta en platta som täcker röret och som stöd för fästet

i boken är det angivet att den ska vara 10 mm tjock. är det nödvändigt eller kan det funka med en platta på 5 mm

fästet blir då 15 mm = fäste 10 mm + platta 5 mm.

Jag tycker det verkar fullt tillräckligt + att jag redan har 5mm plattor liggande.

Micke

post-2377-1231366211_thumb.jpg

vad är det för gänga... jag tror att 5 mm är långt tillräckligt på ett så här lätt fordon under förutsättning att man inte monterar jätte sulor med konstig offset..

ev skulle jag sätta fast en mutter på plattan för att förlänga gänglängden..

men då du ju?! svetsar fast plattan i röret..eller.. så blir den ju en del av härligheten och följdaktligen plattan stark.

så känner jag!

lycka till

Edited by Michael Th

Fästet där är ju kapat från sierrans bakvagn, nerkapat till en tjocklek på 10mm, först i röret svetsas det (utifrån och innifrån9 fast en platta, cirkelformad tjocklek 5mm med hål för drivaxeln, även hål (4 st) där de fyra bultarna från fästet kan passera igenom så dessa är ogängade. Därpå svetas sedan fästet fast (typ så som det ligger på bilden) så fästet sitter då i röret och i plattan runt om. Så nog fasen ska väl de hålla ihop även för en och annan snabbstart.... B)

/ Micke

Jag använde åxå fästet från Sierra och byggde upp resten av 4 mm plåt! Fick inga anmärkningar på det vid SFRO1. Så jag tror att 5 mm räcker. Man får ju tänka lite på den vikten där ute åxå!

m :D h

Janne