Acke Posted December 21, 2008 Posted December 21, 2008 Hittade denna bilden å funderade på om de går att placera så och få de godkänt i sverige ?? ( bilen e amerikansk.. ) http://www471.pair.com/stalkerv/gallery2/m..._serialNumber=2 Quote
heralue Posted December 21, 2008 Posted December 21, 2008 Sitter nog för långt från ytterkant (mer än 400 mm) Quote
cealm Posted December 21, 2008 Posted December 21, 2008 Reglerna är klockrena (kanske) se SFRO boken och tabellen sid 44-45. Men det finns en slamkrypare och öppning i SFRO boken sid 46 spalt 2 i stycket Baklykta och den sista meningen i det stycket ---citat-- Observera att måttkraven på placering inte gäller extra bakljus. Dessvärre nämns inget om extra blinkers så det är väl möjligen sänker idén. Eller så kan även det gå ihop. Läs SFRO boken och stycket Körriktningsvisare som börjar på sid 46 men den intressanta meningen är på sid 47 spalt 1 ungefär mitt i spalten, texten börjar med --- Placeringen i sidled, längsled.....osv... Mät upp på din bil och se om det finns någon möjlighet att klara kraven direkt annars skulle du kunna montera in de minsta möjliga godkända bakljus,bromsljus och blinkers i skärmen och sedan köra de andra som extra. Det finns också en passus om fordonetsbredd under baklykta (sid 44-45) eftersom baklyktan får bilda flerfunktion. Om det blir bra eller inte det får var och en avgöra jag försöker bara resonera kring frågan: --- funderade på om de går att placera så och få de godkänt i sverige ?? ------ och det kanske kan gå fast då som extra bak,brom,blinkerslampor. Men såklart kolla med VV de skall veta exakt. Quote
Toffe Posted December 22, 2008 Posted December 22, 2008 Är man helt ute och cyklar :huh: om man funderar i dessa banor ? Baklyse från en Ford Currier som har nästan rätt rundning... /Toffe Quote
Michael Th Posted December 22, 2008 Posted December 22, 2008 tja det e ju små nätta ljus...e .. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.