ezroller Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Tjohej.. vad behöver man för att få hydraulisk koppling till M47 a la 240? Kan inte säga att jag hittat ngn info om vad som skiler de olika M47:orna åt. Att man behöver slavcylinder har jag fattat men... 740 verkar ha slavcylinder som drar i kopplingsarmen??? Finns det en bättre lösning.. som inte innefattar M90-låda då.. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Cylindern trycker på 740:in Det är armen och dess infästning som är olika mellan wire och hydraulkoppling. Dvs med wire drar du armen framåt och med hydraul så trycker du den bakåt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted December 17, 2008 Author Share Posted December 17, 2008 verkar enklast att försöka byta min M47:a mot ett dito för 740... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 nej nej, blanda inte in lådan..... Det är bara kopplingsarmen i sprängkåpan du behöver byta resten är samma. jag bytte arm i min bil med lådan på plats och motorn hängande i motorlyften kvar i motorrummet. Det värsta du kan åka på är att lossa sprängkåpan från lådan (4 bult) och stoppa i en mutter från baksidan i ett sexkantigt hål och skruva tillbaka den igen. (muttern är till armens fästkula) Hämta bara en arm på skroten med tillhörande fästkula från bil med hydraulisk koppling så är du hemma... Wire = lång kopplingsarm upphängd på kula motsatt sida i kåpan. urtrampningslager hängande på "tappar". hyd. = kort arm upphängd på kula mellan växellådsaxeln och slav cyl. "gaffel" till urtrampningslagret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted December 18, 2008 Author Share Posted December 18, 2008 Hehe... min tanle är nog närmast att de flesta skrotar släpper inte ut en på gården där liken står. Och de säljer definitivt inte lösa armar. Får ta en koll på ett ställe jag besökt ibland men frågan e om jag verkligen kan komma åt där...om bilen står på karossen utan hjul lär det blir trångt. Får se hur jag gör... kan jag byta jämnt eller med 200:- mellan hos min "hovleverantör" (ett par skäggiga Norton-gubbar) så är det ju ganska mycket enklare. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.