urstad Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 beställde 97,6m fyrkantsprofil 25x25x2mm och 12m rör 25x2mm. funderar på om det varit bättre med 20x2mm rör. Någon som använt 25mm rör? tänkte använda det till ramen under scutteln och runt bakramen. Sen är det någon som vet om 240 och 740 använder sig av likadan rattstång? undrar ~urstad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 25x25x2 använder de flesta, bra val. 97 meter... skall du bygga två ramar?? :icon_blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urstad Posted April 13, 2004 Author Share Posted April 13, 2004 :D ja det blir ev två......får nog bygga en till kompisen med :hypocrite: fast vi får se. Grejerna kostade runt 14kr/m. får la bygga en bänk eller nåt annars :D . Fast det jag undrade över vart ju rören 25x2? hade det varit bättre med 20x2? ~urstad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Om man räknar på det, så har 25x25x2 nästan dubbel styvhet jämfört med 20x20x2, om jag kommer ihåg rätt. Jämför det med den marginella viktskillnaden, så blir valet lätt. Jag tror de allra flesta använder 25x25x2 i sina ramar så du har inte gjort bort dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Fast det jag undrade över vart ju rören 25x2? hade det varit bättre med 20x2?~urstad Tror inte det spelar så stor roll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Ahh, nu läste jag din fråga..... :wub: 25x2 runt bakram etc. Jag har 25x2 runt bakramen. Ger en snygg radie på "lådan". Under scutteln vet jag inte, menar du att det blir för kraftigt eller vad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olla Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Hörru pacman har du ronna plattjärn oxå? :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urstad Posted April 13, 2004 Author Share Posted April 13, 2004 Ja det var det jag klurade på :( ... om det blev för kraftigt eller ser konstigt ut :icon_blink: ? ~urstad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted April 13, 2004 Share Posted April 13, 2004 Med tanke på att radieskillnaden blir 2,5mm så kommer nog ingen att märka något om du inte berättar det ;) Nu när du har beställt så får du ju köra på det.. det är ju lite svårare att bocka dock.. Lycka till !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted April 14, 2004 Share Posted April 14, 2004 Hörru pacman har du ronna plattjärn oxå? Ööhhhh.......??????? :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Docen Posted April 17, 2004 Share Posted April 17, 2004 Grejerna kostade runt 14kr/m.~urstad Vart köpte du materialet då?? Jag letar nämligen efter lämpligt inköps ställe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urstad Posted April 17, 2004 Author Share Posted April 17, 2004 jag köpte det av ett företag jag arbetat för tidigare. Dom säljer egentligen inte material :( men som tidigare anställd gick det bra. Dom köper iofs hos Bröderna edstrand i göteborg. Tibnor har nog ungefär samma priser men köp genom en mekanisk/svets firma så du får deras rabatter. Många gånger kan man få 40 - 80 % rabatt om jag förstått rätt. hoppas det hjälpte lite ~urstad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Docen Posted April 17, 2004 Share Posted April 17, 2004 Ok. Ska kolla upp lite mer. För dom priser jag fått hittills har inte varit övertygande. Men tack ändå. :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts