Jump to content

Stående Pedalställ


Zyxx

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

En liten stilla fundering bara.

Jag kör själv med hängande pedalställ viket är fantastiskt när man är ute på långkörning.

Man kan då lägga vänsterfoten under kopplingspedalen och på det sättet sitta jäkligt bra.

Hur gör ni som har stående pedaler? Vart gör man av vänsterfoten?

Edited by Ingenjören
Link to comment
Share on other sites

Jag kör aldrig långkörningar :)

Men när jag gör det så trasslar jag in foten mellan sidoväggen och pedalen. Finns lite plats där. Men det går inte att göra med vanliga skor på, man får åka i strumplästen.

Micke

Link to comment
Share on other sites

Nu börjar jag vänja mig med "statisk vänsterfot". Jag saknar ett litet stöd på ramen eller kanske en liten upphöjning i golvet tex en påsvetsad 3x10 plåt som "antihalkstöd". Till 2009 skall jag prova med lite olika varianter för vid körning när man inte växlar på ett bra tag så är det lite obekvämt. Ibland sträcker jag ut vänsterbenet och foten får plats runt pedalställ mm men då blir snabbheten att koppla ur om det skulle behövas klart försämrad.

Då har jag ett 2009-projekt och reda runt lite i. På kommande V8-bil blir det en 350-automat så där vet jag överhuvudtaget inte vad jag skall göra med vänsterbenet och foten. Får väl börja vänsterbromsa för att hålla konditionen uppe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...