Ploogen Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Jag Sitter vid datorn och funderar lite :blink: . Vad tror ni om "konbana" på SiljanRing som förövrigt är nyutbygd till 1240m, vilket gör den till en av de längsta gokartbanorna i norra Europa. Jag vet inte priset ännu. Jag har stält frågan till klubben i slutet på maj -09 skulle det kunna passa var svaret jag fick. Det fins transpondrar att sätta på bilen så vi får tid tagning. Det går att fixa en turnering med gokartar om vi vill. Hur många kan vara intreserade av en sån dag :racesmile: Skulle hjälpa mej med inspirationen :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Låter som en riktigt bra idé tycker jag. Hör av dej när du vet mer om kostnader etc, så vi kan se vad klubben förmår att ställa upp med, Tänk bara på att om det blir tidtagning gäller inte bilens ordinarie trafikförsäkring så då måste det försäkras på annat sätt, tex. SMA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Låter intressant, men det var inga problem att köra med sjuorna på den banan? Den ser lite trång ut :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 Jag har lite vaga minnen av att jag och Jocke E diskuterat detta förut och det fanns någon hake med det hela... Detta är ett tag sedan nu och minnet sviker. Ta och kolla upp det hela igen så slipper vi spekulationer och funderingar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ploogen Posted September 4, 2008 Author Share Posted September 4, 2008 Jag kontaktade klubben om banan är för smal? Svaret vart att den är prov körd med en alfa på tiden 1min 15 sek gokartarna kör på ca 1min. Så det borde inte bli något problem :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rg500 Posted September 4, 2008 Share Posted September 4, 2008 (edited) Varför hyr ni inte en riktig bana ? Varför är alla här så sålda på konbana ? Mittsverige-banan tex.. är man några st så har man mkt skoj för lite pengar. Edited September 4, 2008 by rg500 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Det är nog svårt att få till en konbana på den smala banan, utan det blir nog bara "vanlig" körning. Sen så behöver man inte vara på samma bana hela tiden. Omväxling förnöjer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Det finns en viss ekonomisk skillnad på att hyra en bit asfalt för att köra konbana och att hyra en vad du kallar "riktig bana" rg500... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted September 6, 2008 Share Posted September 6, 2008 Nu är denna tråden splittad och diskussionen om att hyra & köra bana 2009 fortsätter i egen tråd på länken nedan. http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=6827 MVH. //HB// Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts