Jump to content

Konbana I Rättvik

Ploogen

Recommended Posts

Jag Sitter vid datorn och funderar lite :blink: . Vad tror ni om "konbana" på SiljanRing som förövrigt är nyutbygd till 1240m, vilket gör den till en av de längsta gokartbanorna i norra Europa. Jag vet inte priset ännu. Jag har stält frågan till klubben i slutet på maj -09 skulle det kunna passa var svaret jag fick. Det fins transpondrar att sätta på bilen så vi får tid tagning. Det går att fixa en turnering med gokartar om vi vill. Hur många kan vara intreserade av en sån dag :racesmile:

Skulle hjälpa mej med inspirationen :thumbsup:

Låter som en riktigt bra idé tycker jag.

Hör av dej när du vet mer om kostnader etc, så vi kan se vad klubben förmår att ställa upp med,

Tänk bara på att om det blir tidtagning gäller inte bilens ordinarie trafikförsäkring så då måste det försäkras på annat sätt, tex. SMA

Jag har lite vaga minnen av att jag och Jocke E diskuterat detta förut och det fanns någon hake med det hela...

Detta är ett tag sedan nu och minnet sviker.

Ta och kolla upp det hela igen så slipper vi spekulationer och funderingar

Varför hyr ni inte en riktig bana ?

Varför är alla här så sålda på konbana ?

Mittsverige-banan tex.. är man några st så har man mkt skoj för lite pengar.

Edited by rg500

Det är nog svårt att få till en konbana på den smala banan, utan det blir nog bara "vanlig" körning. Sen så behöver man inte vara på samma bana hela tiden.

Omväxling förnöjer