Rushowner Posted April 2, 2004 Share Posted April 2, 2004 Någon som har jobbat med en opel 2,0 16v motor??. Söker kopplingsscema för detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kallerman Posted April 2, 2004 Share Posted April 2, 2004 Köp en Haynes manual för Kadett E. Den finns med där i elschema-delen. Jag har just använt denna härva på min bil. Och nej, jag tänker inte berätta exakt vilka sladdar du ska kapa osv. för då har du inte lärt dig själv och du kommer inte då kunna hitta ev. problem. Visst är jag snäll? :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 3, 2004 Share Posted April 3, 2004 Haynes kopplinssheman är inte att leka med:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted April 3, 2004 Share Posted April 3, 2004 Faktum är att Haynes kopplingsscheman oftast inte är något de ritar själva. För några år sedan hade jag en volvo 480ES, och som vanligt på de bilarna så fick jag gott om elfel. Först gick jag till volvo och köpte deras kopplingsschema, och sedan köpte jag haynes också. Och elschemat var exakt likadant! De hade helt enkelt bara kopierat över det alltså. Så det beror nog mera på biltillverkaren om kopplingsschemat är bra! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 3, 2004 Share Posted April 3, 2004 hittills har jag aldrig haft problem med haynes scheman och jag har använt många..... Anledningen är kanske att det som Baalzamon skriver är allmänt känt och bilfabrikanternas egna scheman över deras egna elsystem borde stämma ganska bra........ Eller..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 4, 2004 Share Posted April 4, 2004 Det är väl mycket möjligt att det är så att dom är bra:) Kanske det är mej det är fel på? Har sett vissa missar i shemarna iaf:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kallerman Posted April 5, 2004 Share Posted April 5, 2004 I Kadett E Haynes-boken är det Bosch egna elscheman de använder. Tog ett par timmar för mig att förstå nomenklaturen och strukturen, men när man väl förstår så ser man enkelheten och "beauty" i deras system. :D :D :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts