Jump to content

Vem Ska Svara PÅ FrÅgor?


Guest rg500

Recommended Posts

- Den med erfarenhet i ämnet

- Kom inte med gissningar

- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.

- Sammafatta din hjälp i ett (1) inlägg istället för flera

Saxat från sporthoj.com

Kan vara bra att tänka på här åxå

Link to comment
Share on other sites

och är man seriös så skriver man ut vad man heter och var man bor...om man nu inte har något att dölja...

Kan vara bra att tänka på här åxå ... kanske skall hålla truten då jag ju skriver en del... tror iofs att jag vet vad jag svarar på...

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Till de goda råden från sporthoj kan man lägga:

- posta inte inlägg om du är på fyllan

- om du kommenterar andras okunskap i ämnet, kom med riktiga fakta istället för ohövliga pikar

Link to comment
Share on other sites

Till de goda råden från sporthoj kan man lägga:

- posta inte inlägg om du är på fyllan

- om du kommenterar andras okunskap i ämnet, kom med riktiga fakta istället för ohövliga pikar

Fyllan vad vet du om det ! grundar du dina misstankar på att....... micael o kimmen yrar om rose vin ?

Jag har postat en massa matnyttigt om bla 03 ans R1 motor (i påskas)

Men det försvann en lördagskväll,då lessnade jag på att vara seriös.

Tanken med mina inlägg var att tänka till innan man uppnar munnen.

Mikael th

Mitt namn samt lite info tog jag bort i påskas !

/Micke Ö

Link to comment
Share on other sites

Jag måste säga att jag håller med rg500 till viss del. Det skulle inte vara nån fördel om forumet blir som Yatzy där man får scrolla sida efter sida för att hitta några vettiga inlägg i en annars intressant tråd. Nu tycker jag inte att detta forum är där ännu och vi är ju inte fler än att lite "bla bla bla" inte tar överhanden i trådarna...

Link to comment
Share on other sites

- Den med erfarenhet i ämnet

- Kom inte med gissningar

- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.

- Sammafatta din hjälp i ett (1) inlägg istället för flera

Saxat från sporthoj.com

Kan vara bra att tänka på här åxå

Vet inte om sporthoj är ett så jävla bra föredöme. Mycket grinigt folk där inne är min erfarenhet. Eller så måste man känna folk irl.

Jag registrerade mig när jag började bygga och trodde jag skulle kunna få lite hjälp angående R1-motorn. Minns att jag frågade efter utväxlingen på växellådan. 80 man läste men inte käft orkade svara.

Eller vågade man kanske inte för att inte reta upp forumspolisen? När jag senare köpte en reparationshandbok stod det i den och rätt många på sportcykel borde ju också veta om inte annat att det står i boken. Sen gjorde jag ett nytt försök när jag skulle rita lite på växelmekanismen och behövde veta slaglängd på reglaget. Då fick jag svar på tråden som gick ut på att jag skulle mäta själv... :banghead:

Det slutade med att jag fick åka bort till Bike i Thn och mäta på en hoj i beg-hallen.

Hade locost.se hållt sporthojs nivå så är det tveksamt om jag varit medlem.

Om man svarar på en fråga och inte är säker kan man väl skriva det....

Link to comment
Share on other sites

Du slår huvudet på spiken. :)

I alla dessa forum så bildas det sanningar som baseras på att folk bara häver ur sig saker. Saker som man har hört, eller i allafall tror sig har hört, alt skulle kunna tänka sig att man kanske skulle kunna ha hört.

Sen lägger man in ett svar precis som att man kan det och vet vad man pratar om. Inte något om att man bara tror att man har hört det av en gammal "rallyräv"* i garaget bredvid.

All information är bra, men det vore bra om man fick reda på om personen som svarar vet vad han pratar om eller bara har hört det.

* Det är konstigt med alla dessa lokala motororakel som finns ute i garagen. Dom som kan allt och är bäst. Som kommer med tips och sanningar. Det konstiga är att man aldrig ser dom på några topplaceringar i nån tävling.

Så det verkar vara andra mekanismer som utser ett lokalt motororakel än prestationer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...