gka Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Jag fick tips om en serie små handböcker som tar upp sådana grundläggande (tekniskt sett) saker som exempelvis gjutning. Kolla in Special interest model books workshop-kategori. Jag blev omedelbart intresserad av den första boken om värmebehandling och en bok som heter "The art of welding". Det finns nog intressanta saker i deras andra kategorier också, jag har inte kollat. Om ni köper eller redan känner till någon av dessa böcker så skriv gärna ett omdöme här. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Jag köpte 2st böcker på Foyles senast jag var i London, "Model engineers workshop projects" och "useful workshop tools" dvs 2 böcker med en massa ritningar på olika verktyg och andra grunkor. Jag tycker nog att böckerna är bra men kanske lite dyra mina kostade £7 stycket och är ca 100 A5 sidor. Men å andra sidan en engelsk kitcarblaska kostar ju över hundralappen också. /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted August 24, 2008 Share Posted August 24, 2008 Om man känner att upphovsrätt är något att ta lätt på så finns vissa av böckerna och mer på http://www.freebookspot.net/TopTen.aspx?Category_ID=150 /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts