Micael Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Kan bara instämma med föregående talare. Det var en mycket trevlig tillställning. Trevligt folk, fina bilar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Här är en video till från Kjula, när jag stod flaggvakt. Tyvärr väldigt komprimerad och endast på drygt 3mb. Har den i bättre kvalitet, men då blir den så stor att ladda upp :unsure: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bilhasse Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Tackar för ett utmärkt arrangemang trots att vi fick åka hem till Gävle i kallingarna. Ronny och co har all heder av dagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 Jag la upp den bättre versionen av lördagens äventyr på youtube watch in high quality Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 6, 2008 Author Share Posted August 6, 2008 Kul!! Bra kvalité oxo, vad har du haft för inställningar/format på filmen. Hur har du fått fram valet: "watch in high quality" /R PS: Med tanke på ditt imponerande maraton pass i hällregn i slutet på dagen så döper jag härmed om dej från Jonte till Cyklopet :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 "watch in high quality" kommer om man laddar upp filmen med hög upplösning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Precis som Kimmen skriver så fixar youtube till High quality länken. Jag gjorde filmen i MS Movie Maker denna gång. Ska nog kika på andra alternativ som Premiere eller Pinnacle studio. Men jag valde att spara den senare filmen som PAL 1Mbit/s (41.2MB). Den med lägre kvalitet sparades som 117Kbit/s (2.42MB) Vad använde du för program Ronny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 8, 2008 Author Share Posted August 8, 2008 Jag använder Premiere men det finns ju en herrejösses massa inställningar och det är lätt att justera bort sig. Mina filer blir nog större än dina tror jag. Jag har testat mig fram på en 1sek kort sekvens och provat en mängd olika inställningar men inte blivit riktigt nöjd. Jag har bland annat begränsat bitraten till 600 Upplösningen till 450x338 Image quality 50% MPEG-4 10Keyframes/sek + en massa andra olika inställningar Jag skall nog prova MovieMaker bara för renderingens skull och se hur det blir. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts