Jump to content

Sufflett?


pacman

Recommended Posts

Hej.

Nu när det börjar bli både ljust och varmt ute, så har tempot i garaget ökat markant! Karossdelar monteras, motorn provstartas och det börjar likna bil av skrotet.

Inser att det börjar bli dax att leta material till regnskydd. (Det kan ju komma en skur då och då... :wub: )

Tips på vad skall man ha, var man köper det och vad det kostar? Har tittat på sufflett-duk, men det är ju ohemult dyrt!

Kapellväv till båtar kanske kan funka, men det är svårt att få tag i svart väv..... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest real7

Jag har en kompis som är tapetserare så mitt pris var inte marknadsmässigt.

Jag kan kolla vad han vill ha & när han kan göra det om du vill. Han har gjort till denna typ av bilar tidigare (bla till sitt eget hembygge).

Jag vill minnas att din bil har "Caterhammått" på sittbrunnen. Ett tips är att köpa ett originalkapell till en Caterham & ev. anpassa lite.

B

Link to comment
Share on other sites

Bilen ska ha Catherham mått men stolarna är Westfields har nackstöd så det blir nog ändå att låta någon sy ett specialskydd. Helst delbart så man kan ha passagerarstolen täckt, samt en liten bit på vänstersidan.

Det jag sydde själv tog jag ett silverfärgat biltäcke och klippte sönder. Det blev oerhört snyggt med silverfärgade sidor mot aluminiumpanelen. Tyvärr så är tyget inte dragtåligt utan det "växte" och det blev inte helt charmigt när det började hänga löst och fladdra. Ett tips är alltså att inte klippa sönder silverfärgade biltäcken...

Link to comment
Share on other sites

Guest real7

Knattermans har ju plats för deras originalstolar. Ganska lika skulle jag tro. Har polare i England som använder Westfieldstolar i Caterhams & kan inte minnas att de nämnt några problem.

Fördelen med tyg istället för galon är bla att tyget är mycket stummare...

(Caterhams är dock av galon eller liknande)

B

Link to comment
Share on other sites

Skulle det inte gå att använda DARTEX?

Vad är det??

------------

Har en hockeytrunk hemma gjord av "Cordura", ett slags nylonmaterial, vattentätt och slitstarkt till tusen.

Vet att man tillverkar ryggsäckar och annan utelivs-utrustning i detta material. Det tror jag skulle passa som handsken, problemet är bara att jag inte hittar någon i Sverige som säljer det i metervara.

Någon som vet?

Link to comment
Share on other sites

Vet inte riktigt vad dartex är, men väl hur det ser ut.

Ser ut som skinn ungefär med en "tygaktig" baksida och är vattenresistent.

Vi använder det till sitt och ryggdynor på rullstolar och det är väldigt slitstarkt. Ska se om jag kan hitta någon bild.

Link to comment
Share on other sites

kolla bilderna på min hemsida.. kapellet på budda är av samma typ som kamikaze beskriver...

det släpper dock igenom vatten om det regnar, men lite duggande klarar det av utan större problem... :)

Link to comment
Share on other sites

det släpper dock igenom vatten om det regnar, men lite duggande klarar det av utan större problem...

Kan man inte impregnera så det blir "vattentätt"?

Ett bagageskydd måste vara skyddande mot regn. Jag menar, om det läcker vatten så måste man ju slå in bagaget i plastpåsar, och hur kul är det? :blink:

Det här DARTEX, var köper man det och vad kostar det??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...