Eirify Posted March 25, 2004 Share Posted March 25, 2004 Vad ska man ha för material till ramen? *ex 25x25 RHS? vilken tjocklek???? *Ska man ha ss2172 ???? *Måste det vara sömmlöst ???? Hjälp mig samla info så jag kan komma i gång med bygget :thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted March 25, 2004 Share Posted March 25, 2004 Ramen behöver inte vara i sömlöst material, bara eventuellt bärarmarna. Materialet man brukar använda till ramen är vanligt konstruktionsstål i 25x25mm med 2mm godstjocklek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted March 26, 2004 Share Posted March 26, 2004 Mina bärarmar är gjorda i Precisionsrör, runda, svetsade, DIN 2394 S235JRG2 och de ska vara godkända. Finns på tibnor och ferms.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirify Posted March 26, 2004 Author Share Posted March 26, 2004 Tackar och bugar!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: Nu skall jag räkna lite på vad jag behöver i antal meter. Sen skall här beställas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted March 26, 2004 Share Posted March 26, 2004 Kan hjälpa dig lite på traven med rörbehov: 25x25x2: ca 35-40m till standard ram 20x20x2 eller 1,6: ca 5-6meter 20x2rundrör ca 6m (troligtvis mer) Rör till bärarmar minns inte vad det blev.. i meter. Lite spillbitar av plåtar till motorfäste, främre bärarmar bl.a. Men räkna själv då detta bara är en ledning på hur mycket det handlar om.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
urstad Posted April 6, 2004 Share Posted April 6, 2004 någon som har ett nr tex sisXXXX på rammaterialet? mvh ~urstad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts