Jump to content

Försvunna Inlägg


Micael

Recommended Posts

Jag har upptäckt att några av mina inlägg i en tråd har försvunnit. Kan det stämma?

Givetvis har ju moderatorerna den rättigheten. Men jag anser att man skall meddela att man har editerat/tagit bort ett inlägg samt varför man tog bort den. Det kan finnas skäl att ta bort olämpliga inlägg, men det måste förklaras

Just detta fall kan jag ana att inläggen togs bort för att trådstartaren skall komma i bättre dager. Om det är så anser jag att det är rent och skärt maktmissbruk.

jag tror att nu moderatorer behöver ta ett snack och meddela oss (eller mig om ingen annan har upplevt det) på forumet varför ni gör på detta viset och vilka regler ni har för att editera inlägg.

Givetvis finns jag tillgänglig med all data kring dom försvunna inläggen.

Link to comment
Share on other sites

Detta handlar inte om att ta bort eller ändra sina egna inlägg. Detta handlar om att genom sin ställning som moderator (och därmed ha möjlighet) ta bort andras meddelanden utan rimlig förklaring.

Givetvis finns det lägen där en moderator måste gå in och ta bort/editera inlägg pga av stötade eller regelvidrigt innehåll.

Men att som moderator gå in i en egen tråd och ta bort svar som man inte tycker passar (och dessutom inte meddela att man har gjort det) är inte ok enligt mig.

Just i detta fallet verkar det som att personen i fråga inte vill att viss information (av teknisk art) skall komma ut.

Link to comment
Share on other sites

Ta det lugnt grabbar... det är jag som råkade göra ett misstag....

Ni kan läsa förklaringen i tråden det gäller....

Det är helt och hållet mitt fel och skulle jag råka känna behov av att redigera

eller ändra i en tråd igen så ber jag om hjälp av dom som kan.

Och jag kan försäkra er om att det inte är som det beskrivs i slutet av 3:e inlägget i denna tråd utan ett rent misstag

av mig och mina begränsade moderator rättigheter

:icon_sorry:

Edited by Tommy
Link to comment
Share on other sites

Vi gör alla våra misstag. Det viktigaste är att man reder ut det på ett bra sätt :)

En sak kan vara bra att tänka på är att skriva en föklaring direkt efter misstaget. På så sätt slipper vi all spekulering och missförstånd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...