Ferm Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Hej alla glada! (Hej ni andra också) Jag undrar på vilka sätt folk har skarvat sina styrarmar efter kortning av styrväxel? Och hur mycket längre har armarna blivit? Jag förstår att det skiljer mycket beroende på spårvidd men ungefär. Mvh Mange Quote
Drake Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Förmodar att du menar styrstag. :icon_smartass1: Jag använder Volvo 850 stag som passar på Sierraväxeln. Och Escorten kanske? Finns en hel del om det på forumet. Sök och du skall finna! :whip: Quote
Antas Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Hej alla glada! (Hej ni andra också)Jag undrar på vilka sätt folk har skarvat sina styrarmar efter kortning av styrväxel? Och hur mycket längre har armarna blivit? Jag förstår att det skiljer mycket beroende på spårvidd men ungefär. Mvh Mange Vi skarvade med gamla styrstag som vi gängade den ena änden (mot mitten) efter att ha kapat till rätt längd. Grannen gängade den kapade stumpen och gjorde ett skarvstycke (mässingdelen) som låses med muttrar. Vi har hört att SFRO inte gillar mässing i skarvstycken så grannen har lovat att göra nya. Mässing är blankt och fint men uppges gå av tvärt istället för att böjas. Quote
Ferm Posted February 13, 2008 Author Posted February 13, 2008 Förmodar att du menar styrstag. :icon_smartass1: Jag använder Volvo 850 stag som passar på Sierraväxeln. Och Escorten kanske?Finns en hel del om det på forumet. Sök och du skall finna! :whip: Hur mycket längre är ett sådant stag än Sierra orginal? Mvh Mange Quote
Drake Posted February 13, 2008 Posted February 13, 2008 (edited) Sorry, jag menade Volvo styrled. Dom är längre än Sierras styrleder men konan skiljer. Stagen är kortade Sierra. Knepigt det här med leder, stag och armar. Ska passa mej innan jag sätter på mej magistermössan igen. :icon_sorry: Edited February 13, 2008 by Drake Quote
Ferm Posted February 13, 2008 Author Posted February 13, 2008 Sorry, jag menade Volvo styrled. Dom är längre än Sierras styrleder men konan skiljer. Stagen är kortade Sierra. Knepigt det här med leder, stag och armar. Ska passa mej innan jag sätter på mej magistermössan igen. :icon_sorry: Jag har redan köpt och monterat Sierra leder, så jag skarvar nog staget. Tror ni det är ok att använda den avkapade biten från kuggstången i styrväxeln till skarvmuff? Mvh Mange Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.