Fredrik i Trollhättan Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Är det någon som kan tipsa om veteranmarknader som går av stapeln under vintern. Någon som vet någon bra under resten av året kan tipsa om det med. Det brukar vara en i Uddevalla i april... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Det brukar vara en veteranbilsmarknad i falkenberg samtidigt som wheel n wings 18 - 19 Juli. Det är ju ett swapmeet på W & W också fast det börjar mest likna vilken vanlig marknad som helst. /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 (edited) veteranmarknader som går av stapeln under vintern 18 - 19 Juli. hmm vinter?? :unsure: fast det är ju klart det e ju under resten av året..iofs.. Edited January 27, 2008 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Någon som vet någon bra under resten av året kan tipsa om det med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Du bommade just en hysteriskt bra veteranbilsmarknad i Emmaboda i lördags 26:e jan. jag var inte där själv men många andra jag känner var där och har avlagt vitnesmål om hur bra det var. Anteckna inför kommande år.... Panzer här på forumet träffade jag på höstmarknaden och han var kanske där igår och kan bidra med åsikt och insikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 (edited) Givetvis så var jag på marknaden igår! Det är ju så att för min del så börjar "marknadssäsongen" med denna marknad. Jag saknar i och för sig Kosta folkets hus (eller motsv), tycker att Emmaboda fabriken är för mörk och trist. Men vad gör det om man hittar bra grejor? Jag hittade inget speciellt i år. Vi kom kl:0900 så om man tycker att marknaden var bra så måste man varit där före dess. Köpte en yttre styrled till en Audi 60, 72 eller något liknande att använda som växelspaksled. I övrigt så var där en del moppedelar, t-shirts, tändstift och oljefilter. Någon säljare hade mycket gängtappar och borr men som vanligt har man ju inte koll på vad man saknar förrän man saknar det. Trots det magra resultatet så är det alltid roligt att åka på marknader, för om man som jag har hållit på med veteranbilar i många år så träffar man alltid en massa bekanta som man kan slänga några ord med. Den första "riktiga" marknaden som jag brukar åka på är Höörmarknaden som brukar gå av stapeln den första lördagen i Maj. Sen mot slutet av sommaren, tror att det är i början av september, så är det Degerbergamarknaden. Före det så är det en utomhusmarknad i Emmaboda kring 25-28 Aug, dagen före Power-meet i Emmaboda. Det var på den marknaden 2007 jag sprang på Arrowsmith efter att få tag i halvmögligt vattenskadat exemplar av boken "Alfa Romeo tutte le vetture dal 1910" vilken har givit mig en hel del intressant läsning. // JEK Edited January 28, 2008 by Panzer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats G Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Hejsan... Power marknad i Tibro den 29 mars 2008 , mycket raggar bils grejor men finns en det gulkorn även till våra bilar , sedan kan man få kaffe av mej i garaget.....välkomna!!!!! // Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 jag var på emmaboda marknaden... vi var 6 st från jobbet som av en händelse sammanstrålade...var där vid 7,00 köpte en retro visp till frun..lycka.. och 2 t shirts... ingen av mina kollegor handlade något utan tyckte det var dåligt utbud förutom moppedelar.. enligt utsago brukar det vara bättre.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted July 18, 2008 Share Posted July 18, 2008 Veteranmarknaden i Falkenberg går i morgon 19/7 kl 8.00 på skogstorps industriområde. Fast det kanske mest är mopeddelar...en å annan pärla finns ju. En gubbe köpte en lastpall med olika båtpropellrar för 300 spänn, gubbjävulen var 30 sekunder före mig :( /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts