_coffe_ Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Jag undrar vart man får tag i den där plåtbiten som sitter på drivaxlarna, som typ håller ihop knuten och axeln... Jag ritade en snygg orange pil som pekar på den plåtbiten jag menar... Vet ni vart man kan få tag på den? Jag måste ha isär en av mina drivaxlar, det knastrar och låter som fan sen måste jag byta damasker och har inte kommit på något sätt att få isär själva drivknuten från axeln... Det verkar konstigt att det inte går på något annat sätt!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 Fård hade dem förut detta har avhandlats förut på forumet men jag kommer inte ihåg var. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted January 19, 2008 Author Share Posted January 19, 2008 Jag har försökt att söka lite men har inte hittat något än! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 http://forum.locostsweden.se/index.php?s...amp;#entry45722 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted January 19, 2008 Author Share Posted January 19, 2008 Ojdå, det låter knepigt den där operationen... Men jag måste ha isär den ena för den känns inte alls bra!! Sen så är damaskerna spruckan och trasig så jag måste byta dom med... Ska mäta lite på dom där plåtarna så ska jag ta och ringa Ford nu i veckan! Tack för tråden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted January 19, 2008 Author Share Posted January 19, 2008 Föresten, för att toucha lite det här med olika fetter... Vilket fett ska jag kleta i drivknuten sen?? Funkar det bra med SKF's kullagerfett eller ska man använda sig av ett glidlagerfett?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted January 20, 2008 Author Share Posted January 20, 2008 Finns det olika mått för dom här plåtbitarna? För måttet på den änden som sitter i diffen är invändigt 55mm och den andra änden 52mm... Eller ska dom vara 55mm båda två då?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts