Tommy Posted March 18, 2004 Share Posted March 18, 2004 Jag skall nu sätta fast min rattstång! (från volvo) Är det någon som har tips och idee´r, kanske lite bilder på installationen? :rolleyes: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loterus Posted March 18, 2004 Share Posted March 18, 2004 sedan vart man tvungen o förlänga själva stången så jag gjorde en _____------------- --------________ där då alu stången går in i öppna röret som d sedan går 2st skruvar igenom som klämmer fast den och andra ändan går då in i kul-leden som sitter på styrväxeln.. :icon_blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted March 18, 2004 Share Posted March 18, 2004 Jag kommer bli tvungen att lägga ratts tången över pedalleran så det kommer bli en led till, Är det något som ger några stora nackdelar? Vad för led kan man änvända? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted March 18, 2004 Share Posted March 18, 2004 ju fler knutar ju mer noggranhet krävs för bra funktion. många knutar gör lätt att det kan bli en punkt på rattvarvet där det nyper i styrstången och ger en tuggande känsla. det blir naturligtvis då problem och SFRO släpper inte igenom det pga. självcentreringen påverkas. va bara noggrann så funkar det dock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolwig Posted March 19, 2004 Share Posted March 19, 2004 Det är viktigt att knutarna monteras i linje eftersom en knut med kors flyttar axeln i sidled vid vinkling, det kan kännas som ett tuggande i ratten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted March 19, 2004 Author Share Posted March 19, 2004 Hur har ni löst infästningen vid torpedväggen.... Mot ratten bygger jag en konsoll till originalfästet men mot torpedväggen behövs det ett fäste till! :huh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loterus Posted March 19, 2004 Share Posted March 19, 2004 jag använder orginal lagret/fästet passa perfekt.. bara o flytta på själva lager ytan på stången så den satt på rätt avstånd för själva lagringen.. [edit] tog en sväng me kameran :) som sagt delar från en volvo 745a.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted March 19, 2004 Author Share Posted March 19, 2004 Tack Loterus! ¨ Du har löst alla mina problem! med bilder och allt PERFEKT :wohow: :thumbup: Det är detta som är så bra med vårt Forum !! Nu slipper jag vara sömnlös i natt! ;) Jag har köpt min rattstång lös och då fanns inte fästet med... måste åka till skroten igen! Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted March 20, 2004 Share Posted March 20, 2004 tog en sväng me kameran :) som sagt delar från en volvo 745a.. Vackert! Ser ut som "köbe"! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted March 21, 2004 Share Posted March 21, 2004 Snyggt!! Förstår ju att det inte blir bra om det blir snet, men nu ät jag tvungen att ha en extre knut. Finns det såna att köpa löst? Vart får man ta i dom? Marcus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted March 21, 2004 Share Posted March 21, 2004 Vet inte om det finns, men det är säkert dyrt om det gör det. Billigast är nog att leta på skroten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted March 22, 2004 Share Posted March 22, 2004 Vet du vilken bil man kan ta ifrån? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted March 22, 2004 Share Posted March 22, 2004 Någon med knutar på rattaxeln, inte Volvo PV t.ex. ;) Jag läste någonstans om nån som använde Nissan Micra. De verkade smäckra och fina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted March 24, 2004 Share Posted March 24, 2004 Ska åka och kolla i morgon:) Sattsar på nissan, PV är inte så himmla vanlig.. Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts