Jump to content

Ställbara Kamdrev, Intressant?


_coffe_

Recommended Posts

Jag har en kontakt genom ett annat forum med en kille som har ett eget litet företag där han tillverkar en massa delar till Porscharna... Jag har själv köpt ett gäng bussningar som jag har satt i framvagnen på min Porsche... Han är kanonbra...

Jag frågade honom om han kunde tänka sig att göra ett ställbart kamdrev till pinton och han hade redan haft funderingar på att göra det till Porscharna och såg det absolut som en möjlighet... Så jag tänkte mest kolla om det finns något intresse här på forumet bland oss som bygger?! Han kan säkert göra till flera olika motormodeller och en hel del andra saker med till våra bilar...

Update: Jon som han heter, är mycket intresserad av ett samarbete med våran "lilla" klubb när det gäller att tillverka delar åt oss och hjälpa oss på den biten... Finns det något intresse från våran sida att starta en liten kontakt med Jon? Här finns en länk till hans hemsida JE Racing DynamiX

Edited by _coffe_
Link to comment
Share on other sites

Kul!

Satt precis och tänkte på detta. Ska hyvla av min Pinto-topp 1,5 mm hade jag tänkt för att få lite mer locosteffekt.

Jag är på!

Kollade på Rallydesign i England och det verkar gå att få loss ett ställbart drev från Quaife för under tusingen.

Vad tror du att de kommer att kosta?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...