_coffe_ Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 (edited) Jag har en kontakt genom ett annat forum med en kille som har ett eget litet företag där han tillverkar en massa delar till Porscharna... Jag har själv köpt ett gäng bussningar som jag har satt i framvagnen på min Porsche... Han är kanonbra... Jag frågade honom om han kunde tänka sig att göra ett ställbart kamdrev till pinton och han hade redan haft funderingar på att göra det till Porscharna och såg det absolut som en möjlighet... Så jag tänkte mest kolla om det finns något intresse här på forumet bland oss som bygger?! Han kan säkert göra till flera olika motormodeller och en hel del andra saker med till våra bilar... Update: Jon som han heter, är mycket intresserad av ett samarbete med våran "lilla" klubb när det gäller att tillverka delar åt oss och hjälpa oss på den biten... Finns det något intresse från våran sida att starta en liten kontakt med Jon? Här finns en länk till hans hemsida JE Racing DynamiX Edited January 9, 2008 by _coffe_ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Kul! Satt precis och tänkte på detta. Ska hyvla av min Pinto-topp 1,5 mm hade jag tänkt för att få lite mer locosteffekt. Jag är på! Kollade på Rallydesign i England och det verkar gå att få loss ett ställbart drev från Quaife för under tusingen. Vad tror du att de kommer att kosta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_coffe_ Posted January 10, 2008 Author Share Posted January 10, 2008 Jag vet inte, men jag kan fråga honom om vad han tror att det blir för arbetstid och materialåtgång på drevet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts