vedde Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 Hej Då jag har fått mina kardan delar undrar jag om någon vet hur mycket spel man skall lämna på växellåds yoken för att tillåta eventuell rörelse på densamma? Detta bör man väl ha då jag kör med stelt monterad diff och för att slippa eventuell sönderslagning om motor/växellåda rör sig bakåt och trycker kardan mot Diffen? Måttet är det mellan växellådans bakkant(där Yoken går in) till framkant på Yoken(mot växellådan) Tacksam för alla visa inlägg :notworthy: /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 Kan också vara bra att ha om inte växellådans utgående fläns och diffens ingående ligger i exakt samma plan. Exakt går nog inte att få det. Skillnaden äts upp om kardan kan glida isär lite i längsled. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 15-20 mm spel enligt nån kardanfirma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts