Jonte Posted March 13, 2004 Posted March 13, 2004 Här i västerås var det BMW som gjorde det förut, men nu har väl BMW sålt iväg den agenturen. Det är väl engelsktägt igen. Quote
Baalzamon Posted March 13, 2004 Posted March 13, 2004 De MG som man ser reklam för nu, är det "äkta" MG, eller är det bilar av annat fabrikat med MG-emblem på? Som Opel och Vauxhall ungefär? Quote
Marcus a Posted March 13, 2004 Author Posted March 13, 2004 Bmw kanske har dom bilarna. Tänkte att det kanske var Volvo eller något=) Får åka till Bmw och kolla:)... Quote
Jonte Posted March 13, 2004 Posted March 13, 2004 De MG som man ser reklam för nu, är det "äkta" MG, eller är det bilar av annat fabrikat med MG-emblem på? Som Opel och Vauxhall ungefär? Det är helt enkelt ombyggda Rover Så kolla vem som säljer Rover i din närhet Quote
Marcus a Posted March 13, 2004 Author Posted March 13, 2004 Så lät var det:) MG Xpower ´har jag aldig set förut. Bör man kanske passa sej för:) Quote
Per Wackt Posted March 14, 2004 Posted March 14, 2004 Som sagt så är det en Rover i botten. MG har ju ofta jobbat på det sättet att utgå från en existerade produktionbil på ett märke, och sen hotta upp dom lite. Jag har varit och provkört MG ZR 160... den lilla. Mycket go bil, helt i min smak. Mycket snygg. Billig är den med !!! Kan jag rekomendera.. blev lite köpsugen faktiskt. Quote
Acke Posted March 14, 2004 Posted March 14, 2004 Hmm.. köper MG fortfarande karosser m.m av Honda eller har dom slutat med det efter dom blev uppköpta ?? Quote
Marcus a Posted March 14, 2004 Author Posted March 14, 2004 Det var just zr som jag var intresserad av:) Väldigt snygg och till verkligen bra pris, lite för lågt igentligen... Vad står MG för? Vart tillverkas dom? Quote
Marcus a Posted March 14, 2004 Author Posted March 14, 2004 Morris garage=) låter som något som jag skulle kunna kalla min bil för. Fast MG "Marcus garage" isf :) Quote
Recommended Posts