Bengt Norell Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 (edited) Jag lägger in en DWG-fil på 7:an ifall nån behöver Bengt Nehepp man får tydligen inte lägga upp DWG-filer, om nån behöver den fån ni väl PM:a eller mejla. Edited October 12, 2007 by Bengt Norell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Funkar det om du zippar den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted October 13, 2007 Author Share Posted October 13, 2007 Ett litet förtydligande det är alltså siffran 7 som sitter i fronten på Caterham jag har ritat av, jag delar gärna med mej av mina chassiritningar också men de är mer lika Lotus orginal än bokens. Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zarech Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Chassiritningen lät ju intressant, skiljer det mycket mellan orginalchassie o bokchassie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted October 14, 2007 Author Share Posted October 14, 2007 Framför allt skiljer sej framdelarna åt, orginalramens undre chassilager lutar upp 5 grader sista 280 mm vilket gör att man slipper "underbettet" som är på noskonerna för bokramen. men framför allt skall det motverka att framvagnen dyker vid inbromsning har jag hört, annars är måtten generellt mindre på orginalet, t.ex. är utvändiga bredden vid sittbrunnen 990 mm. Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zarech Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 (edited) Kan ju vara intressant att ha, kan du posta dem här eller mejla vore det ju kanon :) Zarech@hotmail.com om det inte går att posta dem här Edited October 14, 2007 by zarech Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts