Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tror inte damaskerna klarar det högre varvet. Finns nån tråd om det sedan tidigare, eller om det var på rejsa.

Posted

Då jag ställe samma fråga vid ett tidigare tillfälle så blev svaret underförstått att varvtalet, som är 3-4 ggr högre, blir för stort med självsvängning som resultat. Därav att man använder ett tjockt rör i stället. Däremot skulle det säkert fungera med att använda CV-knutar istället för vanliga knutkors men det blir det nog en prisfråga.....?

Toffe

Posted

Jo jag visst diskussionen där jag själv bidrog med teorin om expanderande drivaxeldamasker. Tydligen hade Bugatti haft det problemet på Veyron. Men jag har funderat vidare och använder man drivaxeln som kardan så behöver man inte samma flexibilitet i damasken som i en hjulupphängning....

Posted

i hemmadatorn så har jag ett kardanberäkningsprogram jag testade lite med olika diametrar på röret och ju större diameter desto högre varv klarade det av. Överdriver man lite å andra sidan så borde det ju nästan bli lite svänghjulseffekt också å de vill man väl inte ha ?

Toffe

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...