vedde Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Hej Jag kan utan vidare rekommendera Mälarlaser i Enköping för de delar från Chris Gibbs bok som är svåra att göra själv. :thumbsup: De har .dwg filer på Front Whishbone plate och Diff plattorna i bak som är lite snirkliga att skära ut. Ring dem om du behöver dessa delar. 500:- betalade jag för alla 4 som behövs i 5mm stål. Anders Vilén Tel:0171-321 96 a.vilen@malarlaser.se Mycket trevliga och snabbt utfört. Säg att ni bygger en Lotus Super7 replika så vet han nog vilka delar ni behöver. Vet ej hur de ställer sig till att skicka då jag hämtade på plats, men kolla då de är bra. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vestax Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 (edited) Hej! Du har inga DWG filer på dessa? Edited October 13, 2007 by Arrowsmith Onödig citering av inlägget direkt ovanför. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted October 15, 2007 Author Share Posted October 15, 2007 Visst har jag det. Det är något fel på ett av monteringshålen sa killen till mig men det är lätt att rätta till om man kan CAD. Man får visst inte uploada denna typen av filer men får jag mail så kan jag skicka till dem som vill ha. fredrik@engzell.com /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 om inte jag minns helt fel så är *.ZIP tillåtet.. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjobålsta Posted August 11, 2008 Share Posted August 11, 2008 Hej Fredrik Hur går det med bygget ?? Själv ligger jag lågt och samlar mod inför höstatacken i garaget, rengör och målar lite delar från donatorn å så. vilka hål är det som inte stämmer ?? har anders på mälarlaser de riktiga ritningarna som då är ändrade ?? Tänkte köpa plattorna till framvagnen av honom. Ha det / Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted August 12, 2008 Author Share Posted August 12, 2008 (edited) Hej Han skall ha de som är rätt för mina kom ut som de skulle. jag håller även på att få till avgasflänsarna så de kommer ha ritningar till Pinto flänsar inom kort. Själv är jag klar för SFRO 1 men semestern tog alla pengar, får bli om en månad eller 2. Håller på som bäst med att dra el och annat småpyssel som jag kan göra innan SFRO 1. /Fredrik Edited August 12, 2008 by vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjobålsta Posted August 14, 2008 Share Posted August 14, 2008 Hej Fredrik Har du möjlighet att maila mig cad filen på plattorna till bärarmarna, det verkar som om han inte har den kvar. Jepp det är nackdelen med semestrar, det försvinner pengar, instämmer helt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted August 14, 2008 Author Share Posted August 14, 2008 Hej Här kommer dem jag tror jag använde. Kolla att hålen på Diffhållaren är 12mm för jag tror de var för stora på ritningen. Front_diff.zip Hoppas det går. Mvh Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted August 18, 2008 Author Share Posted August 18, 2008 Hej Micke Hur gick det har du fått någon återkoppling från Mälarlaser? /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjobålsta Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Jepp inga problem jag tror att vi kom överens om 300:- för plattorna till bärarmarna och han tar det när han har tid. Perfekt tack för filen / Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts