axe Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Har sökt lite, men saknar en lista på olika spindlar med mått. Jag är ute efter en lätt och fin spindel för dubbla A-armar till en RWD-bil med frontmonterad styrväxel, men har ni mått på andra spindlar, får ni gärna lägga upp de också. Kan kanske hjälpa någon annan. Mått: - Spindelvinkel. - cc mått mellan kulbultarna. - Fälgens/bromskivans anliggningsyta till undre kulbult eller kulbultarnas skärningslinje. - Styrarmens längd, vinkel och om skruvad eller fast. - Avsedd för frontmonterad eller bakmonterad styrväxel. Har jag glömt något?? Mvh Björn :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Skall det komma från en serietillverkad bil eller är även eftermarknadsprylar intressant? I så fall finns detta kit på Locostparts för £693.25 dvs ca 9700 kr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
axe Posted August 23, 2007 Author Share Posted August 23, 2007 Visst funkar det med eftermarknadsprylar, dock så är väl standarddelar att föredra för ekonomins skull. Sen är det bara spindlarna jag är ute efter... /Björn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 osökt kommer jag att tänka på triumph herald... dvs dom som används på lotus/caterham... lätt lösa styrarmar. 4*4,75tum (ca96mm) eller 4*108 (fjord.. )spindeltappen är demonterbar,bultad i uprighten. bultad styrarm. bra skit... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
axe Posted August 23, 2007 Author Share Posted August 23, 2007 osökt kommer jag att tänka på triumph herald... dvs dom som används på lotus/caterham...lätt lösa styrarmar. 4*4,75tum (ca96mm) eller 4*108 (fjord.. )spindeltappen är demonterbar,bultad i uprighten. bultad styrarm. bra skit... Mått på dessa? Vart får man tag på dem? /Björn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts