Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har sökt lite, men saknar en lista på olika spindlar med mått.

Jag är ute efter en lätt och fin spindel för dubbla A-armar till en RWD-bil med frontmonterad styrväxel, men har ni mått på andra spindlar, får ni gärna lägga upp de också.

Kan kanske hjälpa någon annan.

Mått:

- Spindelvinkel.

- cc mått mellan kulbultarna.

- Fälgens/bromskivans anliggningsyta till undre kulbult eller kulbultarnas skärningslinje.

- Styrarmens längd, vinkel och om skruvad eller fast.

- Avsedd för frontmonterad eller bakmonterad styrväxel.

Har jag glömt något??

Mvh Björn :racesmile:

Posted

Skall det komma från en serietillverkad bil eller är även eftermarknadsprylar intressant? I så fall finns detta kit på Locostparts för £693.25 dvs ca 9700 kr. 06040300.jpg

Posted

Visst funkar det med eftermarknadsprylar, dock så är väl standarddelar att föredra för ekonomins skull.

Sen är det bara spindlarna jag är ute efter...

/Björn

Posted

osökt kommer jag att tänka på triumph herald... dvs dom som används på lotus/caterham...

lätt lösa styrarmar. 4*4,75tum (ca96mm) eller 4*108 (fjord.. )spindeltappen är demonterbar,bultad i uprighten.

bultad styrarm. bra skit...

Posted
osökt kommer jag att tänka på triumph herald... dvs dom som används på lotus/caterham...

lätt lösa styrarmar. 4*4,75tum (ca96mm) eller 4*108 (fjord.. )spindeltappen är demonterbar,bultad i uprighten.

bultad styrarm. bra skit...

Mått på dessa?

Vart får man tag på dem?

/Björn