vedde Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 (edited) Hej alla ni kunniga ute i seven land. Jag har införskaffat 1m Polyreutan från den förnäma firman i Tierp(200:-, Locost!) och svarvat bussningar med borrnaskin och morakniv med gott resultat. Problemet jag har är att bussningen har inner Ø på 17 mm istället för som böckerna säger Ø 19. Kan jag ha en rostfri hylsa som har Ytter Ø 17 och inner Ø 12.5 för M12 bulten som håller hela rasket? ellerblir godstjockleken på hylsan för klen? Har funnit det svårt att på ett bra sätt borra ur till Ø19 mm. Jag borde ju få mer gummi emellan som jag tycker borde vara positivt. Jag skall för övrigt inte köra bana hårt eller racing. /Fredrik Edited August 20, 2007 by vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 En ren gissning är att det borde gå utmärkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted August 20, 2007 Author Share Posted August 20, 2007 Någon annan som vågar sig på mer än en gissning? /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lozec Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Ser inte heller nåt problem med att köra 17mm istf 19 i detta fallet. Dock skulle jag köra 12mm hål i både hylsan och "bracket" (EJ 12,5mm) för att minimera glapp som i sin tur kan leda till utmattning och deformering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts