Jump to content

Opel Commondore Sprängskiss


LUPUS

Recommended Posts

Hej, har lagt upp samma fråga på opel forumet men ni kanske är snabbare.

Behöver ha en bra bild Eller ännu bättre sprängskiss på en Opel commondore framvagn.

Det börjar tyvärr se ut som jag måste bygga om den undre kulleden på framvagnen.

Min saab led säger kollegerna på jobbet ( saab ) håller utan problem , tyvärr hittar ingen ett officiellt papper till SFRO på det då denna led varit oförändrad sedan 01 och utprovare och konstruktörer gått i pension :(

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Rätt illa att sådana dokument försvinner med anställda som lämnar firman.

Kan du inte göra nya prov?

Om det nu måste vara Opel Commodore så finns det tre olika modeller att välja på. Varav ingen verkar finnas på svenska marknaden.

Denna led är från Commodore C, Monza A, Rekord E och Senator A

post-2-1187445100_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nja , de är ju inte borta , men ingen vill lägga tid på att hitta dem.

De proven jag är ute efter ligger ju utanför de som en vanlig saab utsätts för ( ingen kraft i vetrkal led) tydligen görs alltid prov i början för att verifiera leverantörens data men just detta är det ingen som hittar. Prov rapporter från i stort sett varje år finns men inte med det lastfallet jag vill ha.

opel kluben kom till baka med lite info här. Så med den långa leden ovan ( som räcker genom min alu spindle och beviset att den tar kraften nedan så blir det bara att ta fram svetsen om ingen fixar fram infon inom ca en månad.

http://www.commodore-b.com/CONTENT/T.....;/Explosion.htm

Så iden blir samma som på speedster/ elisen och som friberg faktiskt men lääängre

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Jag söker efter en sprängskiss på framvagn till opel rekord sprint -70. är det någon här som vet var jag kan hittan en sån? hör av er till jeerod@hotmail.com

Tack på förhand :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...