LUPUS Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 (edited) Hej, har lagt upp samma fråga på opel forumet men ni kanske är snabbare. Behöver ha en bra bild Eller ännu bättre sprängskiss på en Opel commondore framvagn. Det börjar tyvärr se ut som jag måste bygga om den undre kulleden på framvagnen. Min saab led säger kollegerna på jobbet ( saab ) håller utan problem , tyvärr hittar ingen ett officiellt papper till SFRO på det då denna led varit oförändrad sedan 01 och utprovare och konstruktörer gått i pension :( Edited August 18, 2007 by LUPUS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 Rätt illa att sådana dokument försvinner med anställda som lämnar firman. Kan du inte göra nya prov? Om det nu måste vara Opel Commodore så finns det tre olika modeller att välja på. Varav ingen verkar finnas på svenska marknaden. Denna led är från Commodore C, Monza A, Rekord E och Senator A Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted August 20, 2007 Author Share Posted August 20, 2007 Nja , de är ju inte borta , men ingen vill lägga tid på att hitta dem. De proven jag är ute efter ligger ju utanför de som en vanlig saab utsätts för ( ingen kraft i vetrkal led) tydligen görs alltid prov i början för att verifiera leverantörens data men just detta är det ingen som hittar. Prov rapporter från i stort sett varje år finns men inte med det lastfallet jag vill ha. opel kluben kom till baka med lite info här. Så med den långa leden ovan ( som räcker genom min alu spindle och beviset att den tar kraften nedan så blir det bara att ta fram svetsen om ingen fixar fram infon inom ca en månad. http://www.commodore-b.com/CONTENT/T.....;/Explosion.htm Så iden blir samma som på speedster/ elisen och som friberg faktiskt men lääängre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeerod Posted May 29, 2008 Share Posted May 29, 2008 Jag söker efter en sprängskiss på framvagn till opel rekord sprint -70. är det någon här som vet var jag kan hittan en sån? hör av er till jeerod@hotmail.com Tack på förhand :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts