Challe Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 (edited) Tänkte bara skriva att nu går det framåt motorn brummar med den nya uppgraderingsturbon från turbotech .Skall snart montera trim chippen.Håller på att uppgradera bromsarna fick tag i nya brembo fyrkolvsok på nätet har modifierat skivor till en audi a6 98 års modell.Har fått mina mätare från dalhems allihop autometer ultra lite pro-comp mycket snygga letar nu kolfiber till en instrument panel .Fick tag i nya bakskärmar genom en väldigt trevlig herre här på Forumet väntar spänt på leveransen.Har kapat av oljesumpen ca 4o millimeter samt kortat sugröret till oljepumpen så nu lär man väl inte skrapa i så lätt i marken . P.S nu när man ändå håller på är det någon som vet några svagheter på DD7 an som dom vill dela med sig vore detta tacksamt. Challe :notworthy: Edited June 3, 2007 by Challe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Challe Posted June 25, 2007 Author Share Posted June 25, 2007 Har fått mina Brembo ok på plats känns bra :lol: Här kommer lite bilder tagna med telefonen ej bra upplösning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ihlberg Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Hmm är det en Dala7 du bygger eller? Vilken snygg turbo installation du gjort. Ska SFRO mannen få se turbo eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Rubrik "Dd7 I Kristianstad" ;) inte Dala7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Ang. bilden på IC´n: den tar väldigt mycket kylluft från kylaren. :unsure: Har själv en intercooler ungerfär lika stor som din och med den så går motorn varm... (Måste antingen flytta IC´n eller skaffa en större kylare.) Vad har du för kylare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 På de allra flesta standardbilar med turbo sitter IC'n framför vattenkylaren så jag tror att dina kylproblem hänger ihop med för stor motoreffekt i förhållande till din kylare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Jag har också problem med värmen i min bil och använder en ny std. Volvo 740 kylare utan några täppta kanaler. Sedan bilden togs så har jag satt dit aluplåt för att styra luften genom IC och kylare utan att smita förbi. Det behövdes plåtar runt hela paketet på sidorna och över så att det blev "tätt". P.g.a. platsbrist så har jag bara elfläkt framför intercoolern men jag funderar på två små sugande fläktar på kylarens baksida mot motorn men det är tajt där..... Ett tips värt att nämna är "Red Line Oil 80204 - Red Line Water Wetter Supercoolant". Förvånansvärt effektiv produkt att slå i kylaren. Tillsammans med endast vatten och ingen glykol så sänkte jag min motortemp mer än man vågat hoppas på.... kostar motsvarande 65:- i USA men tyvärr brukar man se dom för strax under 200:- här i sverige när man väl hittar dom.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Challe Posted August 20, 2007 Author Share Posted August 20, 2007 (edited) bilen är nu besiktigad och klar för gatan inga anmärkningar på varken bromsar eller turbo installation. :biglaugh2: Men lyckan var inte helt fullständig jag fick en 2 a på mina framlampor som var väldigt dåliga i reflektorn så det blir till att byta till nya . Någon som har tips om ett par snygga eller någon bra länk . Jag kommer att fälla in lite bilder senare mvh Challe ps tanken var att lägga under mitt tidigare tråd men det blev fel något proffs som kan flytta den så tackar jag ! Edited August 20, 2007 by Challe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.