pacman Posted May 20, 2007 Share Posted May 20, 2007 (edited) Nu när vårsolen har börjar bli varm i kläderna så kanske det är dax att boka in säsongens första fikaträff. Förra året tog vi en kaffe vid Strandvillan vid Hjälmarbaden. De öppnar inte förrän 1 Juni så det får bli någon annanstans. Strängnäs kanske? Eller Arboga? Kom med förslag, lagom långt för oss runt Hjälmar´n/Mälar´n. Bra väder är en förutsättning... Edited June 1, 2007 by Jonte Ändrade datumet i rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 (edited) Skulle det vara intresant att träffa ett gäng speedsteråkare? Prata lite, sparka lite däck och kanske åka lite på krokvägarna runt mälaren? Sundbyholms slott norr om E-tuna är föreslaget som matplats. Edited May 21, 2007 by error Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted May 21, 2007 Author Share Posted May 21, 2007 Låter väl kul! Vilken dag? (På söndag är det Mors Dag, bara så ni vet.... :hypocrite: ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted May 21, 2007 Share Posted May 21, 2007 Vi kan väl prelininärt sikta på lördag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted May 22, 2007 Author Share Posted May 22, 2007 Alltså: Lördag 13:00 vid Sundbyholm. Vilka kommer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted May 22, 2007 Share Posted May 22, 2007 Vill nu vara med och åka runt mälaren? typ Enköping-Strängnäs-Eskilstuna-Kvicksund-Västerås Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelle Posted May 22, 2007 Share Posted May 22, 2007 Låter helkul Vi kommer Sundbyholm har ett mysigt cafe nere vid marinan. skall man äta är man dock hänvisad till slottet (ej locost) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted May 22, 2007 Share Posted May 22, 2007 Attans!!!! Är bortrest på lördag. Skulle vara kanonroligt att kolla in lite sjuor i solskenet. Men... Å andra sidan är väl en helg i tyskland med massor av öl inte heller fy skam :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddy Posted May 22, 2007 Share Posted May 22, 2007 Passa på och anmäl er till Kjulaträffen när ni träffas :heyjoe67_ferrari: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted May 23, 2007 Author Share Posted May 23, 2007 Kom igen nu boys!!! SMHI har lovat varmt och mysigt väder till helgen. Strängnäs (någonstans) 11:00 - Sundbyholm marinan 12:00 - ?? Hur många kommer med speedster´s? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Det verkar som de flesta speedsteråkare tycker det skulle passa bättre med den 2 eller 3 juni. Här är mitt förslag på skojiga krokvägar norr om mälaren. (man får en rätt praktig solbärnna när man åker öppet...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted May 23, 2007 Author Share Posted May 23, 2007 Jaha..... :unsure: Speedsteråkare..... :doh: Men vi seven-åkare kanske kan träffas ändå vid Sundbyholm marina för en fika. Och kanske åka en sväng.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Jag kanske kan komma en stund och fika, men vet säkert på fredag. Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Synd att man inte är riktigt klar än annars hade jag givetvis hakat på. Jag grottar vidare i garaget undertiden men ni sugna på garagesnack och mer kaffe är ni alltid välkomna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Ny karta med söderslingan inlagd. Tack till Mattias Meldert för det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Mycket intressant må jag säga. Dock vet jag inte förrän på fredag kväll/lördag morgon om jag kan komma. Men jag håller koll här om ni kan enas om en träffplats i Strängnäs Synd att man inte är riktigt klar än annars hade jag givetvis hakat på. Jag grottar vidare i garaget undertiden men ni sugna på garagesnack och mer kaffe är ni alltid välkomna. Du får väl ta dig ut till marinan och snacka lite skit ändå ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted May 25, 2007 Author Share Posted May 25, 2007 Hur blir det med speedstergänget? Satsar ni på nästa helg eller? Peeter Pahv samt några till från Rejsa är intresserade, åtminstone för en fikaträff. Men omvi skall skjuta på det en vecka så kanske fler kan vara med på en roundtrip. Hur gör vi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
error Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 De flesta speedsteråkare ville hellst den 2 juni. http://www.vx220.org.uk/forums/index.php?showtopic=51592 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 det går väl också bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelle Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Oss skulle det passa bra, då jag har råkat ut för en riktig halsfluss. Det borde vara kurerat till nästa helg Kan dock bara lördag (STCC Gälleråsen söndag) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted May 25, 2007 Author Share Posted May 25, 2007 Ok, då satsar vi på nästa helg då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 jepp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted May 26, 2007 Author Share Posted May 26, 2007 Lördag 2 Juni. Samlings Hummelsta kl 10:00 Man får väl hänga på efter vägen Hoppas det blir lika fint väder då som i dag.... :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 26, 2007 Share Posted May 26, 2007 Om jag förstått rätt så samlas de som kan i Hummelsta vid 10, sen kör vi mot Strängnäs och småvägarna till Sundbyholm Marina för en fika kl 12.00. Sen vidare mot västerås, hummelsta och enköping. Stämmer det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted May 26, 2007 Author Share Posted May 26, 2007 Det låter logiskt. På vx220 var det sex bilar "anmälda" senast jag tittade. Sedan finns det med på Rejsa också så det kanske kan bli lite bilar... :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 syns vi imorgon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelle Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Absolut. Vi hakar på i Björsund för vidare färd till Sundbyholm och en god kopp kaffe. Vädret lär bli perfekt Ser fram mot morgondagen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Naae... jobbar denna helg så jag flaggar av er... :racesmile: :racesmile: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 Så var man hemma igen efter en trevlig tur runt ½ mälaren Först var det samling vid Hummelsta På vägen till Strängnäs så dök Peeter och Kimmen upp Senare var det lunch och fotosession på Sundbyholms travbana. Då hade även Kjelle och Yvonne hakat på. Trevlig åktur på små fina vägar i vackert väder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 Några fler bilder signerade Kjelle och Yvonne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts