Baalzamon Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Har fått mina femton minuter i rampljuset nu, Göteborgsposten har bestämt sig för att följa mitt westfiled-bygge med en artikelserie i sin motorbilaga. Första delen kom i onsdags, och finns även på GP:s hemsida, se länk nedan. Datum för nästa del är inte spikat, men skall bli när det är dags för SFRO 1, helst samtidigt som besiktningsmannen är där. Det tar väll ett par månader till i alla fall, det gäller att suga så länge man kan på karamellen nu när man köper färdigt kit och i stort sett bara skall skruva ihop. http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=882&a=342386 Nästa gång skall jag försöka få med en hänsvisining hit till locost sweden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Mycket bra reportage :thumbsup: Inte illa att börja bygget med 14 dagars ledighet från jobbet :) Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted May 4, 2007 Author Share Posted May 4, 2007 Jag håller med, det var ett bra reportage. Man vet ju aldrig med reportrar, de kan välja att tolka det man säger som de själva vill och ge reportaget en helt annan vinkling. Men det här var helt okay faktiskt. Finns ju inte ens några faktafel tror jag. Två veckors semester tog jag ja, men det var över påsk så det passade bra ändå. Fick dock inte gjort så mycket med bilen då jag väntade på beställda grejer som fortfarande inte kommit. Utan bromsar, främre spindlar och fjädrar kommer man inte så långt när man skall förbereda inför sfro 1... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 (edited) är denna motorhuven standard, eller en man beställer för Stora/höga motorer?? trevligt reportage. :racesmile: Edited May 4, 2007 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Kul med ett så sakligt reportage i en vanlig dagstidning. Det är det inte ofta man ser. Det ser ut som ramen är omålad. Är det ett krav för att kunna besikta, eller är det bara som du valt att ha det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Den huven är till V8:an men kan väljas som tillval till alla karosserna. Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 fetehuv... kanske inget för originalfreeken (jag??) men helt klart fet och säkert praktisk att dölja något större motorer med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted May 5, 2007 Author Share Posted May 5, 2007 Som sagt, det är en V8-huv. Det är enbart för att få lite mer plats för höga motorer, och den ser inte lika våldsam ut i verkligheten. Jämför med bilden nedan: http://www.roadster.se/Clas/PICT0047.JPG Jag valde omålad ram för att lättare kunna svetsa dit fästen etc. Det blir ju lite svårt att fixa pulverlack att komplettera med efteråt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Scoopet kanske borde vart mer åt höger (sittandes i bilen) för att vara idealt för en m10:a. Men det funkar säkert skitbra ändå :thumbsup: Kommer bli fint som snus detta!! :racesmile: /JAnne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted May 5, 2007 Author Share Posted May 5, 2007 Stämmer, M10 lutar ju ganska mycket, och oljelocket (högsta punkten) kommer utanför scoopet tyvärr. Inte lätt att avgöra bara utirån bilder innan man skall beställa. Men nu blir det lite mer plats att bygga insug på i stället. För original insug till M10 med insprutning får absolut inte plats, med eller utan scoop. Oljetråget får fixas lite också, så skall det nog bli bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Kul att det kommer ett repotage av någotsålunda värde i en förövrigt helt värdelös sk. "motor del" Lycka till med bygget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Hitta på en bra lösning på oljelocksproblemet å posta det, så blir åtminstonde jag glad :) Orginal insprutarinsug, är bara att glömma. Jag har 2 dellortos som spjäll just nu men jag funderar på att göra ett plenum som monteras på dellortoinsuget, det borde funka. Som sagt det är mycket plats åt det hållet. Det finns ett tråg och en oljepump som är ganska mycket grundare än standard jag har ett hängandes på garageväggen. Jag tror den kommer från nån e12:a, på motorn som jag hittade den på så satt det dubbla strombergare (typ weber/dellorto) så jag antar att det var nån tilux eller dylikt. /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted May 6, 2007 Author Share Posted May 6, 2007 Jag skall kolla närmare på det där E12-tråget, jag läste i en tidigare tråd att det var lite lägre så jag har spanat länge efter ett. Men dom är ju tyvärr inte speciellt vanliga längre tyvärr. Får väll svetsa om ett originaltråg annars, jag har ett par stycken liggande så det finns möjligheter för experiment. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.