Jump to content

200 medlemmar!


gka

Recommended Posts

Finns det någon statestik om hur många som är aktiva medlemmar?

njää.. inte riktigt...

det du kan göra är att kolla på "medlemmar" uppe till höger och antalet inlägg...

men de säger ju bara hu mycket folk postar...

Link to comment
Share on other sites

Man kan vara aktiv på många sätt. Det kanske är de som endast läser som bygger mest av alla istället...  :rolleyes:

Ja det kan man fundera på ! ? det ligger nog något i det ! .....sorgligt nog!! B)

Ännu i "rambygget" och chasit står ej ännu på egna ben ... men den dagen ...... ja det är en av "milstolparna" ! :P

Link to comment
Share on other sites

Man kan vara aktiv på många sätt. Det kanske är de som endast läser som bygger mest av alla istället...  :rolleyes:

Eller så har man mycket tid över på jobbet :P

Link to comment
Share on other sites

Man kan vara aktiv på många sätt. Det kanske är de som endast läser som bygger mest av alla istället...  :rolleyes:

Eller så har man mycket tid över på jobbet :P

Så är det för mig i alla fall :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Då kan jag berätta att i dag har jag skrivit in vår 200:de medlem,..... inte i forumet utan i KLUBBEN.

Välkommen till klubben Roland Karlsson i Umeå. ( Snyggt jobbat Anton).

Eddy "Kassör´n"

Link to comment
Share on other sites

200 medlemmar! :toot:

Helt underbart!

Sedan har "medaljen 2 sidor" ! :(

Vi är 200 medlemmar men det finns några som inte betalt sin avgift för 2006 ! :515: ;)

Om ni känner på er att ni är en av dom som inte betalt ... gör det!

Det kan vara vårt administrations fel eller att ni glömt... spelar ingen roll !

Står det inte 2006 på ert medlemskort så är inte er avgift registrerad...

Det är viktigt för oss som klubb att veta hur många vi är som betalar avgift

så att vi kan planera för alla olika aktiviteter, och avgifter som klubben har!

Om det nu är någon som inte vill vara med längre i denna underbara klubb :blink:

så kontakta Eddy / "Kassörn". Det är bara att skicka in ert medlemskort efter kontakt

med honom via ex, Mail eller snigelpost.

De som inte är registrerade som betalda medlemmar 2006 kommer troligen inte att få något nytt

inbetalningskort 2007 och stryks därmed ur klubben och lämnar sitt medlemsnummer till nya medlemmar!

Det stora problemet är att vi i Ledningen inte får svar på obetalda medlemmars uppgivna e-mail....

Vill ni här på forumet att vi lägger ut en lista med medlemsnummer på obetalda medlemmar för att reda ut eventuella problem?

Men ...men nog med tråkigheter... Vi skall vara Glada för att Klubben växer... och växer så det knakar! :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Vill ni här på forumet att vi lägger ut en lista med medlemsnummer på obetalda medlemmar för att reda ut eventuella problem?

Nja, det är väl kanske inte så bra ur etisk synvinkel.

Förslag: Informera på forumet att om inte årsavgiften kommit in senast sista maj stryks vedebörande ur medlemsregistret.

Detta sker ju efter flera påstötningar per mejl, så personen har haft mycket god tid på sig. Kanske är det slarv, kanske bristande intresse, kanske det hänt något tråkigt med personen eller närstående.

I vilket fall: Hellre ett litet antal engagerade medlemmar än en mängd halvt ointresserade.

Link to comment
Share on other sites

Det är många "tunga namn" bland de här medlemmarna som inte har betalt. Jag tycker att det är drastiskt att bara stryka dem. Gammla tunga namn på forumet som plötsligt bara försvinner utan att höra av sig.

Men något måste göras så om de inte hör av sig på ett eller annat sätt så får man väl ta det som ett tecken på att de har ledsnat och då är ditt förslag Wein lika bra som nå´t annat.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Det är många "tunga namn" bland de här medlemmarna som inte har betalt. Jag tycker att det är drastiskt att bara stryka dem. Gammla tunga namn på forumet som plötsligt bara försvinner utan att höra av sig.

Men något måste göras så om de inte hör av sig på ett eller annat sätt så får man väl ta det som ett tecken på att de har ledsnat och då är ditt förslag Wein lika bra som nå´t annat.

Eddy

Man kan väl fortfarande vara med på forumet utan att vara medlem?

Jag tycker dock att om man inte betalar sin avgift så skall man inte vara med i klubben. Hur tungt namn man än har.

Sen kan man ju givetvis diskutera om vissa personer kanske skall få bli nån form av "hedersmedlemmar" pga att dom med sin medverkan kan bidra med information som är viktig för klubben, men som kanske inte skulle bli medlem annars. Detta kanske redan finns.

Nä, ut med dom som vi vet inte har betalat och inte har hört av sig. Givetvis måste vi ju kolla att det inte har begåtts nån miss.

Även om man inte har råd att betala så kan man alltid höra av sig till kassör'n och förklara läget, det brukar alltid gå att lösa, istället för att bara mörka.

Jag kanske är lite hård, men jag tycker att det är illa att folk inte betalar sina avgifter. Det tar en massa tid i administration och den tiden skulle styrlesen kunna lägga på roligare saker.

Link to comment
Share on other sites

Många kloka tankar ! :thumbsup:

Jag tycker vi skickar ut PM till alla obetalda och väntar till ex, 1: Juli 2006

Dom som inte svarar på PM är uppenbarligen inte ens med på forumet längre och kan strykas som medlem!

Sedan dom som är kvar på forumet och vill vara kvar får en sista chans....

Pm är bästa sättet... då ploppar det upp om ett meddelande och vi vet att det gått fram!

Ang, hedersmedlemmar så har vi inga... eller rättare sagt.. det har aldrig

varit upp till debatt... kanske är något ... jag vet inte!

Forumet är öppet för alla intresserade.. oavsett medlemskap i klubb eller ej!

Ang, att lägga ut medlemsnummer på forumet för att påminna är nog inte det bästa sättet

så vi skiter nog i det och kör PM i stället! Utebliven betalning kan bero på så mycket.. :(

Men som sagt... Efter PM så avslutar vi medlemskapet om de inte hör av sig!

Link to comment
Share on other sites

Många kloka tankar ! :thumbsup:

Jag tycker vi skickar ut PM till alla obetalda och väntar till ex, 1: Juli 2006

Snigelpost måste ju vara det bästa för att informera den som inte har betalt.

Intresse blir nog större om dom får ett vanligt brev från den klubb som visar att dom saknar sina gamla medlemmar...

Link to comment
Share on other sites

Snigelpost måste ju vara det bästa för att informera den som inte har betalt.

Intresse blir nog större om dom får ett vanligt brev från den klubb som visar att dom saknar sina gamla medlemmar...

Det kan vara en bra idé!

Nu är det så att flera av obetalda medlemmar redan fått "snigelpost" men utan resultat!

Men är värt ett sista försök! Snigel post och PM.. Då har vi nog som klubbledning gjort vad vi kan!

Link to comment
Share on other sites

Visst visst... snigelpost i all ära men som medlem i ledningen så vet jag att det är ett helt gäng som m.a.o. kommer kosta klubben en hel del X 5kr. / frimärke.....

Så prova PM först och e-post innan snigelposten

Link to comment
Share on other sites

Visst visst...

--klipp--

Så prova PM först och e-post innan snigelposten

Ok ... då gör vi så!

Först pm... vi väntar....sedan E-post... vi väntar lite till... sedan slutligen snigelpost...

Hör vi inget efter snigelposten avreggas obetalda medlemmar den 2:a Juli !

Link to comment
Share on other sites

Helt rätt

Då tycker jag att klubben har gjort mer än nog för attinformera om att man inte har betalat och kommer att uteslutas.

Det måste ju ändå finnas ett egenintresse av att se till att man betalar sin medlemsavgift.

Link to comment
Share on other sites

Helt rätt

Då tycker jag att klubben har gjort mer än nog för attinformera om att man inte har betalat och kommer att uteslutas.

Det måste ju ändå finnas ett egenintresse av att se till att man betalar sin medlemsavgift.

Håller med, klubben har gjort mer än nog. Få klubbar har en så engagerad styrelse! Toppen!!

:notworthy: :notworthy: :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...