Fredo Posted April 22, 2007 Share Posted April 22, 2007 jag fortsätter att ställa en massa frågor... Motorn är ute, i princip är bilen helt tömd. Har dock problem med den övre genomgående bulten på slutväxeln. Den sitter som berget. 5-56, olja, värme, våldsamt bankande med hammare... Inget hjälper. Tar jag i mer så tror jag att jag kan spräcka alu-huset. Återstår snart bara att borra ur den. Finns det något trick?? För visst är det som på den nedre bara att lossa muttern och dra ut bulten? Helt obegripligt. /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Lundblad Posted April 23, 2007 Share Posted April 23, 2007 Hej Det är inte säkert att den övre är genomgående kan vara en bult från varge sida och gänger i huset. //Kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted April 23, 2007 Share Posted April 23, 2007 Ta vinkelslipen och kapa loss fästena då blir det lättare att ta loss den och åtgärda när du har den ute ur bilen. Glöm inte att även ta bultarna som sitter i gummibussningarna i bärarmarna.De har rätt kvalité att använda till bärarmarna i bygget. Antas i Luleå (+1,6 grader och regnar. Burr.....) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredo Posted April 23, 2007 Author Share Posted April 23, 2007 Jodå, visst är det en genomgående bult. Hela bakvagnen ligger lös på golvet och det är lätt att se. Jag har grunnat lite under natten (?) och kommit fram till att det nog blir vinkelslip och sedan borra. Det som förvånade mig var att det sitter så oerhört stumt. Jag började fundera över om det fanns olika lösningar på olika årgångar/modeller, därav frågan. Jag återkommer med resultatet. :blink: /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted April 23, 2007 Share Posted April 23, 2007 Jag sågade bort muttern och slog ur skruven med dorn och slägga. Kanske vågade jag vara lite mer våldsam eftersom jag i nuläget inte ska använda diffen men den höll... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts