stigge Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 Jag funderar lite över det där med min lagring av rattaxelns nedre del (mellan knuten vid kuggstången och nästa knut) och dess infästning. Det är i och för sig inget bekymmer att dra ett plattjärn mellan ramrören och svetsa fast. men hur kraftigt ska fästet vara? finns det någon poäng eller något hinder med att använda ganska klena dimensioner met tanke på att det kanske kan vara bra om det deformeras vid eventuell kollision. Tänkte att det är bättre om rattaxeln ger sig av i sidled = mindre kraft som trycker ratten mot föraren om det tar stopp. Vad tror ni? Hur stora krafter sliter och drar vid normalt rattvridande, och vad säger bestämmelserna? Hittar inget i SFRO-bibeln. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars H Posted April 16, 2007 Share Posted April 16, 2007 Här har du en lösning som jag fick godkänt. Min tanke är att plåten kan böjas så att rattstången viker sig. Lagret är ett sväriskt så vinkeln på plåten är inte så noga. Lars H. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.